سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر کشور در سفر به مهرستان؛

۱۸ نهاد مکلف به اجرایی کردن مصوبات سند توسعه سیستان شدند

معاون وزیر کشور گفت: تعداد ١٨ دستگاه و نهاد اجرائی با دستور رئیس جمهور مکلف به اجرایی کردن مصوبات سند توسعه منطقه سیستان شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، بابک دین پرست، معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در جلسه شورای اداری شهرستان مهرستان که با حضور فرماندار، بخشداران بخش مرکزی و آشار، اعضای شورای اداری، شورای تامین، مسئولان استانی، معتمدین، بانوان و خانواده معظم شهداء در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: در پی سفر وزیر کشور به استان سیستان و بلوچستان که در رأس هیأتی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های ذیربط صورت پذیرفت، ۱۰۱ مصوبه تنظیم و به ریاست محترم جمهوری گزارش شد که با دستور صریح دکتر روحانی، تعداد ١٨ دستگاه و نهاد اجرائی مکلف به اجرایی کردن این مصوبات شدند.

وی با اشاره به اینکه پس از تهیه سند توسعه سیستان در قالب ۱۰۱ مصوبه اکنون به دنبال تدوین سند توسعه بلوچستان هستیم. افزود: کلیه دستگاه‌های اجرایی مسائل و مشکلات خود را بصورت مستند، از جمله پیشرفت فیزیکی و اعتبار مورد نیاز ارسال کنند تا پیگیری شود.

وی بیان داشت: برای راه اندازی بازارچه مرزی باید طرح توجیهی آن تهیه و در شورای مبادلات مرزی جهت تصویب ارسال شود.
فرماندار مهرستان هم در این جلسه گفت: شهرستان مهرستان با جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر از دوبخش مرکزی و آشار و ۴ دهستان تشکیل شده و در یک موقعیت استراتژیک ۵ راهی قرار دارد.

وی بیان کرد: ۸۵ درصد از جمعیت شهرستان مهرستان را مراکز روستایی تشکیل داده است.

محمد رفیع دهواری تصریح کرد: مردم مهرستان در تمامی صحنه‌های سیاسی و اجتماعی حضوری فعال و چشمگیر داشته اند و نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری هستند.

وی گفت: یکی از مشکلات و دغدغه‌های مهم مردم این منطقه تامین خط انتقال آب شرب از سد «ماشکید علیا» است که انتظار می‌رود در این زمینه تدابیری اتخاذ شود.

این مسئول ادامه داد: ارتقاء محور‌های مواصلاتی، احداث بیمارستان، بازسازی قنوات، تکمیل پروژه پل ماشکید، راه اندازی بازارچه مرزی ایرفشان، احداث مراکز آموزشی و دانشگاهی، استقرار باقیمانده ادارات از جمله ثبت و اسناد، فرهنگ وارشاد اسلامی، امور مالیاتی، پزشک قانونی، ناحیه نفت و تعزیرات حکومتی از دیگر خواسته‌های به حق مردم منطقه شهرستان مهرستان است.

گفتنی است، در پایان هرکدام از اعضای حاضر در جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/ف

تعداد ١٨ دستگاه و نهاد اجرائی مکلف به اجرایی کردن مصوبات سند توسعه منطقه سیستان شدند

برچسب ها: استانداری ، کم آبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.