سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید کشنده هواپیما با ارزآوری بیش از ۴۰ هزار یورو

متخصصان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، کشنده هواپیما با برند تجاری"پیتار" با ارزآوری ۴۰ هزار یورو برای هر دستگاه را بومی سازی و تولید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،متخصصان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، کشنده هواپیما با برند تجاری"پیتار" با ارزآوری ۴۰ هزار یورو برای هر دستگاه را بومی سازی و تولید کردند.

همزمان با برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران در کیش؛ این کشنده برقی و بدون آلایندگی که با تکیه بر فکر و نبوغ متخصصان سازمان تحقیقات و جهاد خود کفایی نهاجا ساخته شده در معرض دید عموم قرار گرفت.

رئیس سازمان تحقیقات و خودکفایی نهاجا در حاشیه این نمایشگاه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق حمایت از کالای ایرانی افزود: نیروی هوایی ارتش با تلاش بی وقفه متخصصان متعهدش در حوزه صنایع دفاعی و زیر ساخت‌های نظامی اعم از ترابری؛ قطعات و راه اندازی خط تولید انبوه در کنار هوافضای سپاه پاسداران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح بال‌های مستحکم و آهنین و دژ نفوذ ناپذیر در برابر تحرکات دشمنان انقلاب و نظام اسلامی اند.

این مقام مسول عنوان کرد: اعمال تحریم‌های ناروا از سوی کشور‌های غربی از یکسو و باورپذیری به توان و تخصص داخلی فرزندان توانمند و متعهد نیروی هوایی ارتش از سوی دیگر شکوفایی گسترده در بخش هوایی و نظامی را برای کشور مهیا کرد.

سازنده و محقق سازمان تحقیقات نهاجا نیز در خصوص قابلیت‌های کشنده هواپیمای پیتار افزود: این کشنده در سه کلاس وزنی یک و نیم تن؛ ۷ تن و ۲۰ تن وزن برای چرخ جلو هواپیما پیش بینی شده است و قابلیت جابه جایی انواع هواپیما اعم از هواپیما‌های نظامی همچون صاعقه، توکانو؛ اف ۷؛ پی سی سون و هواپیما‌های غیرنظامی سسنا؛ یاک، بوئینگ؛ ایرباس را حتی در فضای محدود دارد.

وی خاطر نشان کرد: با حذف دو عامل میله توبار و خودرو کشنده توبار این کشنده بومی که مجهز به سیستم کنترل از راه دور است هواپیما‌های نظامی و غیرنظامی را بدون محدودیت در وزن و ابعاد جابه جا می‌کند.

پیتار در گویش گیلکی به معنای مورچه است.

نهمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران (ایرشو) از پنجم تا ۸ آذرماه در کیش جهت بازدید عموم علاقه‌مندان دایر است.

انتهای پیام/ف

برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران در کیش

برچسب ها: هواپیما ، نمایشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
زینالی
۲۰:۴۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام. ما همین پروژه رو برای هواپیماهای بزرگ داریم. ممکنه این طراح رو به ما معرفی کنبد تا کمکمون کنند؟
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
بدون شک ایران وایرانی مرهون زحمات جوانان غیوری این چنین است. ای کاش نبوغشان را در طراحی و ساخت به درستی ارج می نهادند. پیش از این نیز شاهد طراحی و ساخت دستگاههایی توسط ایشان بودیم که جز نام برایشان چیزی نماند. عظمت ایران همواره مدیون جوانانی چنین است.
Am
۱۷:۳۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۷
باعث افتخار ایران هستین. خیلی عالی بود. موفقیتهای روز افزون داشته باشید.
Cinti maghsoudi
۱۵:۴۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۷
درود فراوان به این طراح و سازنده.و تبریک میگم به همه ایرانیان.
من از نزدیک شاهد سختیهای این جوان محقق بودم.و میدونم که چقدر خودش و خانوادش در فشار و سختی هستن . کاش هزینه هایی که برای فوتبالیستها میکنن رو واسه این چنین جوانهایی خرج کنن که از دانش و توانایی و نبوغشون در علم و صنعت استفاده میکنن.تا در امنیت خاطر وبدون دغدغه معاش به فعالیتهای سرنوشت ساز برای مملکتشون بپردازن.