سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روند افزا یشی میزان صادرات از پایانه مرزی ماهیرود

مدیر پایانه‌مرزی ماهیرود، خراسان جنوبی از بازگشایی مرز ماهیرو د و از سرگیری روند افزایشی میزان صادرات از پایانه مرزی ماهیرود خبر داد.

مزیدی مدیر پایانه‌مرزی ماهیرود  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت: با توجه به رفع محدودیت و ممنوعیت واردات کالا توسط گمرکات افغانستان در اواسط آبان ماه سال ‌جاری روند صادرات محمولات سوختی از پایانه مرزی ماهیرود به حالت عادی بازگشته است.

وی افزود:این محدودیت و ممنوعیت اعمال شده از تاریخ 25شهریورماه توسط گمرک افغانستان بر برخی کالاهای خاص وارداتی، نزدیک به دو ماه به درازا انجامید که با پیگیری¬های بعمل آمده و رایزنی¬های اعمال شده با طرف افغانی و انعکاس مشکلات عدیده¬ی ایجاد شده برای رانندگان و ناوگان هر دو طرف، مجددا در تاریخ 14 آبان ماه مرز ماهیرود به روی کالاهای صادراتی مورد نظر بازگشایی گردید.

مدیر پایانه‌مرزی ماهیرود، ادامه داد:  میزان کاهش تردد در سال 97 نسبت به سال 96 در بحث صادرات 22 درصد است، که عمده ترین کالاهای صادراتی از پایانه مرزی ماهیرود محمولات سوختی به میزان 327 هزارو1تن بوده است.

مزیدی اظهار کرد: کالاهای صادراتی مشمول اعمال محدودیت و ممنوعیت ورود به افغانستان از مرز ماهیرود کاشی و سرامیک، سیمان، آهن¬آلات و محمولات سوختی بوده اند.

مزیدی مدیر پایانه‌مرزی ماهیرود همچنین در بخش حمل و نقل مسافر بیان کرد: علیرغم وضعیت حمل کالا در مرز ماهیرود تردد مسافر در بخش حمل و نقل بین¬الملل مسافر از رونق قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی گفت: تردد در هشت ماهه سال جاری شامل 26هزارو 467 نفر مسافر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 42 درصدی تردد مسافر روبرو بوده¬ایم.

انتهای پیام/ ط آ

افزایش 42 درصدی تردد مسافر در هشت ماهه سال جاری در مرز ماهیرود

برچسب ها: ماهیرود ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.