سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو فراکسیون زنان در دوره دهم مجلس شورای اسلامی:

رای مردم به نمایندگان زن، نشان دهنده اعتماد آنها به زنان است

عضو فراکسیون زنان دوره دهم مجلس گفت: پیروزی زنان در ترکیب کرسی‌های مجلس نشان می‌دهد؛ جامعه آنان را به عنوان نمایندگان خود در قوه قانونگذار پذیرفته است.
 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حمیده زرآبادی عضوفراکسیون زنان دوره دهم مجلس شورای اسلامی با حضور در نشست راه دشوار زن بودن، در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در این دوره از مجلس شورای اسلامی هفده نماینده زن حضور دارند که نه نفر از نمایندگان ازحوزه انتخابیه شهرستان‌های کشور هستند و همین امر نشان ازاعتماد جامعه به زنان است.
 
وی ادامه داد: مردم شهر‌های کوچک‌تر زنان جوان را به عنوان نمایندگان خود قبول کرده اند و حضور چنیین افرادی در مجلس آینده‌ای روشن را برای زنان کشور به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه یکی از دستاورد‌های این دوره مجلس تصویب قانون بخشی از بودجه استانداری‌ها به معاونت بانوان است که با تصویب این قانون مشاور بانوان در استانداری‌ها قدرت اجرایی در حوزه زنان را دارند افزود: یکی دیگر از لوایح مطرح شده از سوی فراکسیون در صحن علنی مجلس لایحه ممنوعیت ازدواج برای دختران زیر سیزده سال است که هم اکنون این لایحه در کمیسیون تخصصی درحال بررسی است.


زرآبادی گفت: از جمله مباحثی که در این دوره از مجلس شورای اسلامی مطرح شد اذن خروج از کشور زنان فعال، در عرصه‌های ملی است؛ که امیدواریم در دوره‌های بعدی مجلس قانون اذن خروج زنان از کشور بدون نیاز به رضایت همسر تصویب شود.


نماینده مردم قزوین در مجلس افزود: بحث ورود زنان به ورزشگاه از جمله مباحث دیگری است که اعضای فراکسیون سعی دارند با تبعیض جنسیتی در این زمینه مبارزه کنند؛ زیرا در هیچ ماده قانونی حضور زنان در ورزشگاه‌ها به عنوان تماشاچی منع نشده است.


در ادامه نیره اخوان عضو فراکسیون زنان در دوره‌های هفتم ونهم مجلس شورای اسلامی با حضور در این جلسه گفت: تصویب قانون سقط جنین ناقص الخلقه قبل از چهار ماهگی، تصویب قانون افزایش مرخصی زنان شاغل و کاهش ساعت کاربانوان دارای فرزند خردسال از دستاورد‌های فراکسیون در دوره‌های پیشین است.

وی با اشاره به اصلاح قانون بازنشستگی زنان شاغل افزود: این امر از دستاورد‌های نمایندگان زن در دور‌های قبلی مجلس است که با تصویب این قانون، زنان شاغل با بیست و پنج سال سابقه کاری، با پرداخت حق بیمه پنج سال می‌توانند زودتر از موعد بازنشسته شوند در حالیکه قبل از این مشکلاتی در این زمینه وجود داشت.

اخوان گفت: اعضای فراکسیون زنان در دوره‌های قبل لوایح حقوق برای کار زنان خانه دار و پرداخت مستمری به فرزندان زنان شاغل متوفی را طرح کرد که هنوز تصویب نشده است و امید است در دوره‌های بعد این طرح به نتیجه برسد.

عباس شیخ الاسلام وکیل پایه دادگستری با حضور در این نشست افزود: حاکمیت باید وارد حوزه زنان شود و با تحولات اجتماعی بحث‌های مربوط به زنان، بخشی از حوزه حقوق عمومی شده است و جامعه نیز خواستار این است که قانونگذار با استفاده از فتوا‌های جدید در قوانین مربوط به زنان تجدید نظر کند و اگر قانونگذار نتواند مشکلات حقوقی زنان را حل کند درگیر توفان خواسته‌های جامعه می‌شود.

انتهای پیام//م. م
 

 

حضور  فعال بانوان در مجلس شورای اسلامی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.