سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۶ درصدی تولید زعفران در تربت جام

مدیر جهادکشاورزی تربت جام گفت: در سال جاری میانگین تولید زعفران در هر هکتار چهار کیلو و ۲۰۰ گرم می باشد که این رقم نسبت به سال گذشته۲۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، اصغر خوشخو مدیر جهادکشاورزی تربت جام گفت: امسال ۱۶ تن و ۴۷۵ کیلو گرم زعفران خشک از مزارع این شهرستان برداشت شد.
 
وی افزود: سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان چهار هزار و ۷۴۵ هکتار است که از این مقدار چهار هزار و ۴۲۰ هکتار بارور می‌باشد.

خوشخو اظهار داشت: کشت زعفران در تربت جام به صورت پراکنده است و به ازای هر هکتار سطح زیرکشت ۲۵۰ نفر روز از مرحله کاشت تا برداشت مشغول کار می‌شوند.

مدیر جهادکشاورزی تربت جام گفت: کشت زعفران با توجه به نیاز کمتر به آب، با استقبال کشاورزان روبرو شده است و به همین خاطر در سال زراعی جاری تامین کود‌های شیمیایی و ریزمغذی مورد نیاز، استفاده از روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از چرای دام در مزارع زعفران و ارائه راهنمایی‌ها و توصیه‌های فنی در راستای حمایت از زعفرانکاران انجام شد.

تربت جام با ۴۵ هزار هکتار زمین زراعی و باغی و ۱۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی سالانه بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی تولید می‌کند.
 
انتهای پیام // س.ج
 
 

 استقبال کشاورزان برای تولید زعفران در تربت جام

 
 
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.