سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر خانه کشاورز گرگان:

دست دلالان و نفوذی ها را باید در خرید تضمینی محصولات کشاورزی کوتاه کرد

دبیر خانه کشاورز گرگان گفت:باید دست دلالان و نفوذی ها را که تا شورای اقتصاد نفوذ کردند و با تصویب غیر کارشناسی خرید تضمینی محصولات کشاورزی به دنبال نابودی این بخش هستند را کوتاه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد تقی احسن دبیرخانه کشاورز گرگان گفت: شورای اقتصاد با اعلام خرید قیمت‌های تضمینی محصولات  کشاورزی، باعث کاهش تولید و نابودی کشاورزان می شود که امید است مقامات دولتی خصوصا رئیس جمهور راه حلی برای این موضوع بی اندیشد.

احسن افزود :باید دست دلالان و نفوذی ها را که تا شورای اقتصاد نفوذ کردند و با تصویب غیر کارشناسی خرید تضمینی محصولات کشاورزی به دنبال نابودی این بخش هستند را کوتاه کرد چرا که آن ها دنبال واردات محصولات کشاورزی هستند.

دبیر خانه کشاورز گرگان گفت: طبق قانون کشاورزان از پرداخت مالیات معاف هستند اما با این قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی، دولت ها عملا مالیات پنهان از کشاورزان دریافت می کنند که چندین برابر مالیات بخش های دیگر است.

وی ادامه داد : واردات محصولات کشاورزی خارجی باعث می شود تا کشاورزان خارجی حمایت شوند و این رونق تولید در کشور را کم رنگ و باعث کوچ اجباری روستاییان به شهر ها می شود که در پی این اتفاق شاهد مشکلاتی زیادی از جمله حاشیه نشینی خواهیم بود.

احسن ادامه داد : برابر قانون قیمت تضمینی محصولات کشاورزی هرساله در شهریور ماه با کمک شورای اقتصاد تصویب و اعلام می شود، اما امسال با تا خیر یک و نیم ماهه این اتفاق افتاد که  باعث سردرگمی کشاورز ان شده است.

 احسن گفت : قیمتی که امسال خانه کشاورز برای گندم با کار کارشناسی شده پیشنهاد کرد حداقل هزار و ۸۰۰ تومان بوده است اما شورای اقتصاد قیمت هزار و ۴۷۰ تومان را تصویب کرده است.


انتهای پیام /گ

 

شورای اقتصاد با اعلام خرید تضمینی باعث کاهش محصولات کشاورزی می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.