سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باج ۲ میلیارد دلاری بن سلمان به تونس در ازای سکوت درباره ماجرای خاشقجی

محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در حاشیه سفر به تونس متعهد شد ۲ میلیارد دلار به این کشور کمک مالی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری الجزیره، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی روز گذشته [سه شنبه] با وجود اعتراضات گسترده مردمی به تونس سفر کرد.

او در این سفر --که به دلیل تشدید اعتراضات عمومی مجبور به کوتاه کردن آن شد-- تعهد کرد 2 میلیارد دلار در بانک مرکزی تونس سرمایه گذاری کند و مقادیری نفت به ارزش 400 میلیون دلار با احتساب تخفیف آن برای این کشور تدارک ببیند.

بر اساس گزارش مجله فرانسوی «ژون آفریک»، تونس به دلیل شاخص های نامطلوب اقتصادش، یکی از کشورهای بدهکار در عرصه بین المللی است و به کمک مالی محمد بن سلمان برای مقابله با بحران اقتصادی نیاز دارد.

دستگاه قضایی تونس نیز روز گذشته پرونده شکایت اتحادیه روزنامه نگاران این کشور علیه بن سلمان را به جریان انداخت و تحقیقات در خصوص جنایات جنگی او در یمن را آغاز کرد. این در حالی بود که مقامات تونس که برای رهایی از بحران اقتصادی به کمک مالی ریاض احتیاج دارند به دقت پروتکل های دیپلماتیک را راعایت کردند تا از عصبی شدن بن سلمان جلوگیری کنند. آنها همچنین از سخن گفتن در مورد مسائلی همچون قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد آل سعود و  استرداد زین العابدین بن علی، رئیس جمهور سابق تونس که در ژانویه سال 2011 به عربستان پناهنده شد، اجتناب کردند.

بن سلمان در نهایت پس از حضور 3 ساعته در تونس بدون برگزاری نشست خبری، این کشور را ترک کرد.

محمد بن سلمان که پس از قتل خاشقجی در عرصه جهانی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است، با هدف بهبود وجهه خود و کشورش و عادی نشان دادن اوضاع در عربستان، سفر دوره‌ای خود به چند کشور عربی را آغاز کرد و تونس یکی از مقاصد او بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آفریقا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.