سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت توجه به تغییرات اقلیمی در مازندران

تغییرات اقلیمی بر تولید پایدار محصولات کشاورزی اثر گذار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید محمدرضا رضوی مدیر کل هواشناسی مازندران در نشست کارشناسان هواشناسی مازندران با مدیر و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر با اشاره به اثرگذاری تغییرات اقلیمی بر تولید پایدار محصولات کشاورزی، نسبت به مشکل خشکسالی و کم آبی کشور که گریبانگیر استان مازندران نیز شده است، هشدار داد.

وی تحقیقات هواشناسی که محور توسعه و اثرگذار بر پایداری تولیدات کشاورزی در مازندران است را موجب پیشبرد اهداف تهک دانست.

حسن پورمقدم مدیر جهاد کشاورزی نوشهر در این نشست با اشاره به نقش محوری هواشناسی در کشاورزی گفت: در سال‌های اخیر تحت تأثیر گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی مشکلاتی برای بخش کشاورزی در کشور ایجاد شده است که در راستای رفع این مشکلات لازم است از تکنولوژی‌های روز در پیش بینی وضعیت آب و هوایی و اطلاع رسانی به بخش کشاورزی استفاده کنیم.

وی با سپاس از خدمات ارائه شده در سامانه تهک از سوی مدیرکل و کارشناسان هواشناسی مازندران در پیش بینی‌های کوتاه مدت و بلند مدت هواشناسی، برنامه ریزی‌های کشاورزی در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی هر منطقه را بسیار مهم برشمرد.

در پایان این جلسه کارشناسان از طریق ویدئو کنفرانس و ارتباط زنده با مرکز فناوری اطلاعات سازمان هواشناسی کشور برقرار و با سامانه تهک آشنا شدند.

انتهای پیام/ م

نقش تغییرات اقلیمی در کشاورزی مازندران

برچسب ها: آب و هوا ، کشاورزان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.