سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات ۵۰۰ هزار تن کالای غیرنفتی از گمرک آستارا

مدیرکل گمرک آستارا از صادرات ۵۰۰ هزار تن کالای غیرنفتی در ۸ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، رسول امیدی، مدیرکل گمرک شهرستان مرزی آستارا گفت: ۵۰۰ هزار تن کالای غیرنفتی شامل محصولات کشاورزی، مواد غذایی، شوینده‌ها، محصولات شیمیایی، پارچه، پوشاک و مصالح ساختمانی در ۸ ماه گذشته به ارزش ۲۳۲ میلیون دلار از گمرک این شهرستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه مقصد کالا‌های صادراتی را کشور‌های روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان بوده است، افزود: صادرات کالا از گمرک آستارا در ۸ ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال به لحاظ وزن و ارزش دلاری به ترتیب ۱۶۱ و ۱۲۶ درصد بیشتر است.

مدیرکل گمرک آستارا تصریح کرد: ۴ هزار و ۱۲۵ تن کالای غیرنفتی شامل مواد غذایی، محصولات کشاورزی و مواد پلاستیکی به ارزش ۱۶ میلیون دلار در قالب تجارت چمدانی نیز در این مدت از گمرک آستارا به جمهوری آذربایجان صادر شده است.

امیدی ترانزیت خارجی ورودی را ۸۵ هزار تن کالا به ارزش ۱۲۷ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: لوازم چوبی، فرآورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم‌شیشه و ورق‌آهن عمده کالا‌های ترانزیت شده از کشور‌های آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به مقصد ترکیه، عراق و امارات متحده عربی است.

وی با اشاره به ترانزیت خارجی خروجی ۱۷۰ هزار تن کالا به ارزش ۸۲۲ میلیون دلار افزود: این میزان کالا شامل لوازم برقی، مصالح ساختمانی، ظروف شیشه‌ای، محصولات کشاورزی، لوازم بهداشتی و خودروی سواری از قاره‌های مختلف به کشور‌های آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین ترانزیت شد.

مدیرکل گمرک شهرستان مرزی آستارا با بیان اینکه تعداد مسافران تردد کننده از مرز زمینی شهرستان آستارا در ۸ ماه گذشته ۸۷۶ هزار و ۴۶۷ نفر است، اظهار داشت: آمار مسافران ترددکننده نسبت به مدت مشابه پارسال به لحاظ مسافران خروجی ۷۱ درصد و به لحاظ مسافران ورودی ۷۴ درصد افزایش یافته است.

امیدی با اشاره به اینکه درآمد این گمرک در این مدت از سال ۵۶۷ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال بود، تصریح کرد: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱۲ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ع

ارزآوری با صادرات کالا از گمرک شهرستان مرزی آستارا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.