سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس انجمن مهندسی صنایع ایران:

ارزش افزوده صنایع گلستان از متوسط کشور پایین تر است

رییس انجمن مهندسی صنایع ایران گفت: میانگین متوسط ارزش افزوده صنایع در گلستان پایین تر از متوسط کشور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  آقای فتح الله رییس انجمن مهندسی صنایع ایران در حاشیه اولین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه صنایع پیشرفته استان گلستان گفت: مزیت آفرینی با کسب و کارهای دانش پایه و صنایع پیشرفته محقق می شود.

 

وی افزود:در موج چهارم صنعت قرار داریم و با روش های گذشته در دنیای امروز نمی توان تصمیم گیری و راه گشایی کرد.

 

وی درخصوص صنایع استان گلستان گفت: میانگین متوسط ارزش افزوده صنایع در استان گلستان پایین تر از متوسط کشور است اما این استان پتانسیل های خوبی برای گسترش صنایع پیشرفته دارد و کشاورزی یکی از ظرفیت های بالای استان است که از آن می توان استفاده کرد.



وی با اشاره به نمونه های صنایع موفق در جهان و تولیدات آنها گفت: اختلاف ما با کشورهای پیشرفته آن است که در اکثر صنایع ما از الگوهای ناکارآمد استفاده می شود ولی در کمپانی های بزرگ از الگوهای مبتنی بر نوآوری , دانش و فناوری و خلق تکنیک های جدید بهره می گیرند.



آقای فتح الله افزود: برای برون رفت از این وضعیت باید از امکانات به روز مانند اینترنت و فصای مجازی بهره گرفت و در تولیداتمان به فاکتورهایی مانند محیط زیست، بهداشت،انرژی و جهت گیری آینده توجه کرد.

 


رییس انجمن مهندسی صنایع ایران گفت: صنایع برای پیشرفت باید بیشترین زمان را صرف خلق و توسعه مزیت های رقابتی و نیز حفظ این مزیت ها کنند.

 


وی افزود: علی رغم تمام تلاش ها و راهکارهای مثبت رویکرد مدیریتی ما از لحاظ توسعه زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری در راستای شرکت های دانش بنیان همچنان به کندی پیش می رود.



فتح الله گفت: میانگین متوسط ارزش افزوده صنایع در ایران یک و نیم تا ۲ است و از لحاظ شاخص رقابت پذیری کشور در رده متوسط جهان قرار دارد.


انتهای پیام/فا /ح

 

ارزش افزوده پایین صنایع در گلستان

برچسب ها: صنعت ، دانشگاه آزاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.