سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره جنوبی از رژیم صهیونیستی سیستم راداری دفاع موشکی خریداری می‌کند

کره جنوبی اعلام کرد این کشور قصد دارد دو سیستم رادرای هشدار دهنده دفاع موشکی را از رژیم صهیونیستی خریداری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد سئول قصد دارد دو سیستم راداری هشدار دهنده دفاع موشکی را از رژیم صهیونیستی به مبلغ 292 میلیون دلار خریداری کند.

یک بخش اجرایی از دولت کره جنوبی روز گذشته اعلام کرد این کشور دو سیستم راداری Green Pine Block C را از شرکت ELTA رژیم صهیونیستی، شرکت تابعه به صنایع هوا و فضای این رژیم، خریداری خواهد کرد. یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی نیز ضمن تائید خرید این سامانه راداری از تل‌آویو، به خبرگزاری رویترز اعلام کرد این سفارش به ارزش 292 میلیون دلار خواهد بود.

بنا به اعلام دولت کره جنوبی، سیستم دفاع موشکی، که مدل به روز رسانی شده سامانه راداری گرین پین است که در سال 2009 خریداری کرده، توانایی این کشور را برای شناسایی و رهگیری موشک‌های بالستیک از فواصل دور و اندکی پس از شلیک موشک افزایش خواهد داد. این سیستم راداری هشدار دهنده تا اوایل سال 2020 به کار گرفته خواهد شد.

خبرگزاری رویترز یادآور شد در دسامبر سال 2017 اندکی پس از آنکه کره شمالی با موفقیت یک موشک بالستیک بین قاره‌ای را مورد آزمایش کرد، وزارت دفاع کره جنوبی وعده داد تا  سیستم‌های راداری با توانایی هشدار اولیه بیشتری را خریداری کند. با این حال در بیانیه روز سه شنبه کره جنوبی در خصوص خرید سیستم راداری از رژیم صهیونیستی هیچ اشاره‌ای به نام کره شمالی نشد.

سیستم راداری  EL/M 2080 Green Pine برای کار کردن بر روی سامانه دفاع موشکی ارتقا یافته است. رژیم صهیونیستی این سیستم را برای واکنش در مقابل افزایش قابلیت‌های موشکی کشورهای عربی رقیب تولید کرد. علاوه بر کره جنوبی، کشورهای آذربایجان و هند نیز سیستم راداری رژیم صهیونیستی را خریداری کردند. گفته می‌شود سیستم رادرای گرین پین نسبت به سیستم راداری AN/MPQ-65 کارایی بهتری دارد.

بنا به گزارش تایمز او اسرائیل، این سیستم راداری دفاع موشکی دارای محدوده عملیاتی بهبود یافته است و توانایی هدف قراردادن همزمان 30 موشک را دارد. تایمز در گزارشی محدوده هدف این سیستم رادرای را 800 کیلومتر و روزنامه صهیونیستی «آروتزشوا» آن را 500 کیلومتر اعلام کرد.

چند سال پیش نیز روزنامه صهیونیستی معاریو فاش کرد، کره جنوبی قصد دارد سامانه های رادار پیشرفته را از رژیم صهیونیستی خریداری کند، تا عملیات جاسوسی هواپیماهای بدون سرنشین کره شمالی را رصد کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.