سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدالله: بیش از ۳.۶ میلیون نفر در افغانستان با قحطی مواجه است

رئیس اجرائی دولت افغانستان اعلام کرد که بیش از ۳.۶ میلیون نفر در این کشور با قحطی مواجهند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان در نشست جانبی «امنیت غذایی و زندگی در جریان خشکسالی در افغانستان» کنفرانس ژنو اعلام کرد که بیش از ۳.۶ میلیون نفر در این کشور با قحطی مواجهند.

وی گفت که ۲۲ ولایت افغانستان در نتیجه خشکسالی های سال جاری متضرر شده و این خشکسالی بیش از ۳.۶ میلیون نفر را با شرایط قحطی مواجه کرده است.

عبدالله افزود که خشکسالی سال جاری در افغانستان ۶.۵ میلیون نفر را با نداشتن امنیت غذایی روبرو کرده است.

رئیس اجرائی دولت افغانستان بیان داشت: خشکسالی همچنین شمار کودکان زیر پنج سال را که از سوء تغذیه جدی رنج می‌برند، ۲۵ درصد افزایش داده است.

وی اضافه کرده است: «این تحول تعداد اطفالی را که در ولایت‌های آسیب دیده در معرض خطر مرگ بالا قرار می‌دهد به ۶۰۰ هزار افزایش داده است. اگر این سوء تغذیه به این صورت ادامه یابد برای نسل بعدی پیامدهای ناگواری در پی دارد.»

عبدالله در جریان سخنرانی اش در نشست «امنیت غذایی و زندگی در جریان خشکسالی در افغانستان» افزود که با فرارسیدن زمستان بیشترین نگرانی حکومت افغانستان از خانواده‌هایی است که در مناطق بیشتر آسیب دیده از خشکسالی زندگی می‌کنند.

به گفته او، حکومت افغانستان به همکاری جامعه جهانی با تهیه‌ی ۶۰ هزار تُن گندم برای تهیه مواد خوراکه برای ۱.۴ میلیون نفر کمک کرده است.

رئیس اجرایی تاکید کرد که برای مبارزه با خشکسالی باید بخش زراعت تقویت شود زیرا به گفته او حدود ۶۵ درصد مردم افغانستان برای امرار معیشت شان به گونه مستقیم و غیر‌مستقیم به زراعت متکی هستند.

این در حالی است که خشکسالی سال جاری در افغانستان سبب بیجا شدن بیش از ۲۰۰ هزار از شهروندان افغانستان از مناطق آسیب دیده از خشکسالی به مراکز شهرها شده است. بیشتر بیجا‌شدگان پدیده خشکسالی که شامل زنان و کودکان هستند، به مراکز ولایت‌های هرات، غور و بادغیس مهاجرت کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.