سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام همتیان:

طرح میثاق طلبگی در دوران تحصیل طلاب ادامه می یابد

قائم مقام معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: طرح میثاق طلبگی که پیش از این صرفاً در ایام تابستان برگزار می شد، در طول سال تحصیلی طلاب پایه اول ادامه خواهد داشت.

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حجت الاسلام محمد همتیان با اشاره به برگزاری و ادامه دوره میثاق طلبگی در روزهای پنجشنبه اظهارداشت: از آنجا که این دوره ویژه داوطلبان جدیدالورود حوزه های علمیه و در ایام تابستان برگزار می شد و یک اّنس و الفتی میان داوطلبان و اساتید به وجود می آمد، تصمیم گرفتیم این داوطلبان را رها نکرده و در طول ایام تحصیل نیز جلساتی هر چند کوتاه را با آنان داشته باشیم.

وی افزود: این طرح که به عنوان ادامه طرح میثاق طلبگی طلقی می شود در روزهای پنجشنبه با حضور قریب به ۱۵۰ طلبه جدیدالورود پایه اول از ۵ یا ۶ مدرسه علمیه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) گرد هم می آیند و در یک برنامه مدوّن و منظم در یک نیم روز ترکیبی از مباحث مدیریت برنامه ریزی، مشاوره تحصیلی، آداب طلبگی، شیوه درس خواندن توسط اساتید مجرب مورد تدریس قرار می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان هدف از برگزاری این دوره نیم روز را، تداوم الفت و همدلی میان داوطلبان جدید الورود با اساتید دوره میثاق طلبگی عنوان کرد و گفت: تقویت انگیزه و هدف شناسی در بین طلاب همچنین شنیدن دغدغه های طلاب و پاسخگویی به آنها از جمله دیگر اهداف این دوره نیم روزه میثاق طلبگی است.

وی ادامه داد: حضور حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی، معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه و پاسخگویی به سوالات طلاب و اقامه نماز ظهر و عصر پایان بخش برنامه های پنجشنبه های طرح میثاق می باشد.

قائم مقام معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه بیان داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده این طرح در حال حاضر در شهر مقدس قم اجرایی شده است و با توجه به فعالیت ۴۰ مدرسه علمیه پایه اول که دارای طلاب با مدرک سیکل، دیپلم و لیسانس می باشند، پیش بینی می گردد تا پایان سال هر کدام ۴ جلسه در این طرح پنجشنبه های میثاق حضور خواهند یافت.

استاد اخلاق حوزه های علمیه به دو مرحله دیگر طرح جامع میثاق طلبگی در پایان پایه سوم و پایه ششم - که طلبه وارد دوره آزاد حوزه می شود- اشاره کرد و گفت: در این دو مقطع با توجه به این که طلاب تا حدودی با مقدمات حوزوی بودن آشنا شده و رنگ و بوی حوزه را به خود گرفته اند، طرح میثاق دوم و سوم در بازه زمانی چند روزه و با ارائه مطالب متنوع و ویژه نسبت به ارزیابی مجدد طلاب و میزان پیشرفت آنان در ابعاد علمی، تربیتی، تهذیبی به اجرا خواهند گذاشت.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قرآن ، اهل بیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.