سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۷۰ خانواده خراسان شمالی در انتظار فرزندخواندگی

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۲۷۰ خانواده در استان در انتظار پذیرش فرزند هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، زهرا زمانی فر معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی با بیان این که در سال جاری ۳۷ کودک به فرزند خواندگی پذیرفته شدند ، گفت: ۲۷۰ خانواده در انتظار پذیرش فرزند هستند و باید تحقیقات کامل شود تا بتوانیم فرزندی را به آنان واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه بیشترین کودکانی که به فرزند خواندگی پذیرفته شدند تا شش سال بودند ، افزود: بیشترین تمایل برای پذیرش فرزند زیر دو سال و دختر است.

زمانی فر درباره شرایط زوجین برای پذیرش فرزند اظهار کرد: باید زوجین هر دو تمایل به پذیرش فرزند داشته باشند ، سن زوجین بیش از ۳۰ سال و ۱۰ سال از زندگی مشترک آنان گذشته باشد و همچنین وضعیت پزشکی ، مالی و تحصیلی و . . . نیز بررسی می‌شوند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی افزود: اگر خانمی بیش از ۳۵ سال سن داشته باشد و قصد ازدواج نداشته باشد و شرایط پذیرش فرزند را داشته باشد می‌تواند اقدام کند و کودکی را به طور موقت به فرزند خواندگی قبول کند.

وی با بیان این که کودکان در شیرخوارگاه‌ها بیشتر دارای خانواده‌های بد سرپرست هستند و بعد از مدتی که شرایط خانواده‌ها مناسب شد کودکان به آنان تحویل داده می‌شود، افزود: در حال حاضر ۴۰ کودک در شیرخوارگاه هستند، اما بیشتر این کودکان شرایط واگذاری ندارند.

وی در ادامه اظهار کرد: در فصل زمستان آمار این کودکان بیشتر از فصول دیگر است و شیرخوارگاه دارای روال دقیق و ثابتی نیست.

انتهای پیام / ب 

در سال جاری ۳۷ کودک در خراسان شمالی به فرزند خواندگی پذیرفته شدند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.