سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ؛

هیچ واحد مسکونی در زلزله ۶.۴ ریشتری تخریب نشده است

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت : هیچ واحد مسکونی در زلزله ۶.۴ ریشتری شامگاه یکشنبه چهارم آذر، تخریب نشده و در جریان این حادثه سقف هیچ منزلی ریزش نکرده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه رضا خواجه‌ای رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت : هیچ واحد مسکونی در زلزله ۶.۴ ریشتری شامگاه یکشنبه چهارم آذر، تخریب نشده و در جریان این حادثه سقف هیچ منزلی ریزش نکرده است.

وی گفت : در ۲ روز گذشته سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی از سوی ۴۷ تیم ارزیاب از ستاد‌های معین در مناطق زلزله زده مورد ارزیابی قرار گرفت که در مجموع با توجه به بازسازی و تعمیر ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی این مناطق، آسیب جدی به واحد‌هایی مسکونی وارد نشده و ۲۰ درصد واحد‌ها در حد تعمیری هستند.

وی با بیان اینکه ارزیابی واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده ادامه دارد، اظهار داشت: در ۱۲ روستای اصلی کانون زلزله در شهرستان‌های قصرشیرین و گیلانغرب نیز ارزیابی‌ها انجام شده است و ۱۶۰ واحد مسکونی در مجموع دچار خسارت شده اند که این واحد‌ها همگی تعمیری هستند.

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه ادامه داد: واحد‌هایی که دچار آسیب شده اند، منازل قدیمی هستند و با توجه به اینکه بعد از زلزله ۷ و سه دهم ریشتری بیشتر واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده تعمیر شده اند، خسارت در این زلزله کم‌تر بوده است.

خواجه‌ای افزود: تنها چهار مغازه در سرپل ذهاب که فرسوده بودند، در زلزله ۶.۴ ریشتری شامگاه چهارم آذر تخریب شدند.

وی ادامه داد: تمامی واحد‌هایی که آسیب دیده اند از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و بنیاد مسکن آمادگی اعطای تسهیلات به واحد‌های آسیب دیده را برای بازسازی و تعمیر دارد.

این مقام مسئول در خصوص وضعیت واحد‌های نوساز و بازسازی شده گفت: این واحد‌ها امتحان خود را پس دادند و هیچ کدام از آن‌ها خسارت ندیدند.

 

 

انتهای پیام/د

سقف هیچ منزلی در جریان زلزله ریزش نکرده است

 

برچسب ها: بازسازی ، زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.