سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سناتور دموکرات: ترامپ هر حقیقتی را که مطابق میلش نباشد، نادیده می‌گیرد

یک سناتور دموکرات آمریکایی اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور هر حقیقتی را که باعث ناراحتی او باشد، نادیده می‌گیرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتور جف مارکلی، نماینده ایالت اورگن در سنای آمریکا با اشاره به واکنش دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به افزایش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین اعلام کرد ترامپ هر حقیقتی که او را ناراحت ‌کند، نادیده می‌گیرد.

مارکلی به خبرگزاری سی ان ان اعلام کرد به نظرم رئیس جمهور هر حقیقتی را که باعث نارحتی او باشد، نادیده می‌گیرد. این سناتور دموکرات در ادامه گفت: در این مورد او می‌گوید آنها (روس‌ها) توانایی قانونی برای توقیف این کشتی‌ها و بازداشت ملوانان اوکراینی را دارند.

ترامپ روز دوشنبه اعلام کرد آمریکا به همراه اروپا به بررسی این حادثه که طی آن نیروی دریایی روسیه به سمت سه کشتی اوکراینی که وارد آب‌های سرزمینی روسیه شدند،‌ آتش گشود و برخی ملوانان آن زخمی شدند و دو کشتی نیز به توقیف نیروهای روس درآمد، خواهد پرداخت. رئیس جمهور آمریکا در این باره گفته بود من آنچه که در حال وقوع است را دوست ندارم و امیدوارم بتوانیم آن را حل و فصل کنیم.

 نماینده سنای آمریکا گفت ترامپ نباید در نشست گروه بیست در آرژانتین با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار خصوصی داشته باشد و دلایل بسیاری برای این موضوع وجود دارد. ترامپ هم‌اکنون زیر ذره‌بین تحقیقات درباره تبانی احتمالی با روس‌ها است. همچنین هیچ شفافیتی درباره نشست پیشین او با پوتین وجود ندارد. ما هنوز نمی دانیم در آن نشست چه حرف‌هایی میان این دو رد و بدل شد. باور نکنید که رئیس جمهور می تواند در این نشست‌های خصوصی هیچ گونه انتقادی را منتقل کند.

روز یکشنبه در پی ورود غیرقانونی سه فروند کشتی اوکراینی به آب‌های سرزمینی روسیه در تنگه «کِرچ»، بین دریای سیاه و دریای آزُف  (Azov)، در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه، نیروی دریایی روسیه کشتی‌های اوکراینی را توقیف و ملوانان آنها را نیز بازداشت کرد. رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند که در این حادثه تبادل آتش بین نیروهای دریایی روسیه و اوکراین صورت گرفت و چند ملوان اوکراینی نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.