سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واریز بسته حمایتی دولت شگرد این روزهای مجرمان سایبری

سرهنگ آدینه لو گفت: با اعلام خبر واریز بسته حمایتی به حساب سرپرست خانوارها، مجرمان سایبری تلاش دارند با جمع آوری اطلاعات بانکی خانوار‌ها اهداف مجرمانه خود را پیش ببرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛سرهنگ دوم محمدعلی آدینه‌لو رئیس پلیس فتا زنجان با  اعلام این خبر گفت: ممکن است برخی از کلاهبرداران در پوشش‌های مختلف به بهانه تسریع در ارائه بسته‌های حمایتی نسبت به اخذ اطلاعات شخصی و بانکی شهروندان از طریق تماس‌های تلفنی، ارسال پیامک یا مراجعه حضوری اقدام کنند لذا شهروندان محترم به درخواست‌های مرتبط و غیرمعقول در این زمینه توجه نکنند.

وی ادامه داد: اخیراً مشاهده شده برخی از افراد سودجو با ارسال پیام‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی و شبکه ارتباطات موبایلی به دنبال دریافت شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضاء و cvv۲ هموطنان عزیزمان می‌باشند همانطور که می‌دانید هر کسی این اطلاعات را در اختیار داشته باشد به راحتی می‌تواند از حساب قربانیان برداشت غیر مجاز انجام دهد.

سرهنگ آدینه لو با بیان اینکه هرگونه اطلاع رسانی در مورد اختصاص بسته‌های حمایتی دولت و میزان و نحوه پرداخت آن‌ها از طریق مراجع رسمی انجام می‌گیرد افزود: شهروندان عزیز به هیچ عنوان اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و به این نکته توجه داشته باشند که اگر قرار است پولی به حساب آن‌ها واریز شود کافی است تنها شماره حساب و یا شماره کارت خود را در اختیار افراد یا سازمان‌های مرتبط قرار دهند.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: نقش هموطنان عزیز در پیشگیری از وقوع جرائم سایبری کمتر از پلیس نیست. این عزیزان با بی توجهی به پیام‌ها و آگهی‌های اغوا کننده و همچنین اعلام موارد مجرمانه به مسئولان مربوطه می‌تواند ضمن کاستن از زمینه‌های ارتکاب جرم، مجرمان سایبری را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذارند.

رئیس پلیس فتا زنجان در پایان گفت: از همشهریان و هموطنان درخواست می‌کنیم در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق ۱۱۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی گزارش نمایند و هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرید.
 
انتهای پیام/ن
 

 شهروندان  به هیچ عنوان اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند

 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.