سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان: دیگر تروریستی در سوریه باقی نمانده است/ این ترکیه بود که مبارزه با داعش را آغاز کرد

رئیس‌جمهور ترکیه گفت آنکارا در حال به زانو درآوردن داعش است، اما متأسفانه آن‌هایی که ادعای مبارزه با تروریسم را دارند، با آن مبارزه نکردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی امروز خود در پارلمان این کشور در آنکارا درباره مسائل مختلفی صحبت کرد.

وی گفت: دیگر داعشی در سوریه باقی نمانده است و فقط گروه‌های کوچکی هستند که بر روی «صندلی ذخیره ها» نشسته‌اند و برای برهم زدن ثبات آن کشور آموزش دیده و تجهیز شده‌اند. کسانی که از بحران ورود آوارگان به لرزه افتاده بودند، زمانی که مسئله نفت، گاز و منافع سیاسی مطرح باشد، به یکباره وارد صحنه می شوند.

اردوغان افزود: متعهد می‌شویم در مدت چند ماه، بقایای داعش را ریشه‌کن کنیم. ترکیه برای حفظ تمامیت ارضی سوریه تلاش می‌کند و ضربات سهمگینی به داعش در این کشور زدیم.

وی اعلام کرد داعش در سوریه وجود ندارد. تنها چند گروه جنایی کوچک هستند که در قالب داعش تغییر چهره داده‌اند و منتظر فرصت هستند تا از زمان مناسب برای تقسیم این کشور استفاده کنند.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: داعش یکی از بدترین بحران‌هایی بود که امت اسلامی با آن روبرو شد. این ما بودیم که به زانو درآوردن داعش را آغاز کردیم، در حالیکه به یکی از بزرگترین چالش‌ها در برابر اسلام روبرو شده بود. اما کسانی که مدعی رویارویی با داعش هستند، هیچ اقدامی در این باره صورت ندادند. در حالیکه همه با ادعای مقابله با داعش به دنبال منافع خود در سوریه هستند، ما وارد صحنه شدیم و ضربات سختی به این گروه وارد آوردیم.

وی خاطر نشان کرد: روابط قوی با روسیه و اوکراین داریم و این دو کشور را به حل مشکلات از طریق گفتگو توصیه می‌کنیم و امیدواریم صلح در منطقه دریای سیاه برقرار شود. ترکیه از حقوق خود در دریای مدیترانه دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ارش
۰۴:۰۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
دروغ سال به این میگن.دارم شاخ درمیارم.یعنی توی ترکیه همه اینقدرشیرین میزنن که حتی یک نفرتعجب نکرده.بابااینادیگه کی هستن.نکنه دارن باترامپ رقابت میکنن
ناشناس
۰۱:۲۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
ترکیه یکی از بنیانگذاران داعشه .اون وقتی که ما توی سوریه شهید میدادیم تو کجا بودی .بیشترین سهم مبارزه با داعش مال ایران و روسیه اس خیلی دلم میخواد یکی بخوابونم زیر چش ش .دزدی توی روز روشن دیگه نوبرشه
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۶ آذر ۱۳۹۷
این ترکیه بود که داعش رو به وجود آورد!!!!
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۷
تو که راست میگی.!!