سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضع استاندارد جهانی برای پهپاد‌ها

برای یکدست کردن قوانین مربوط به استفاده از پهپاد‌ها سازمان بین المللی استاندارد پیش نویس اولیه استاندارد‌های جهانی استفاده از پهپاد‌ها را منتشر کرده است.

گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برای اولین بار در جهان استانداری جهانی برای استفاده از پهپاد‌ها وضع شد. این کار با توجه به افزایش استفاده از این پرنده‌های بی سرنشین ضروری به نظر می‌رسد.

سیاست‌های کشور‌ها در این زمینه تاکنون با یکدیگر متفاوت بوده است. به عنوان مثال آمریکا مناطق خاصی را برای پرواز پهپاد‌ها مجاز اعلام کرده و انگلیس پرواز آن‌ها را در یک کیلومتری فرودگاه‌ها ممنوع کرده است.

برای یکدست کردن قوانین مربوط به استفاده از پهپاد‌ها سازمان بین المللی استاندارد پیش نویس اولیه استاندارد‌های جهانی استفاده از پهپاد‌ها را منتشر کرده است. در این پیش نویس، مناطقی که پهپاد‌ها نباید در اطراف آن‌ها پرواز داشته باشند، مشخص شده که از جمله این مناطق می‌توان به فرودگاه‌ها و برخی مناطق دارای محدودیت‌های خاص اشاره کرد.

در این پیش نویس به افراد توصیه شده به حریم شخصی دیگر افراد و مالکان منازل احترام بگذارند و از تلاش برای جمع اوری اطلاعات شخصی از طریق به پرواز درآوردن پهپاد خودداری کنند.

قرار است پیش نویس مذکور تا ۲۱ ژانویه سال آینده میلادی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و با این حساب تصویب این پیش نویس در سال ۲۰۱۹ انجام خواهد شد. در ماه‌های اخیر تصادفات هوایی ناشی از برخورد پهپاد‌ها با یکدیگر افزایش یافته و همین امر ضرورت وضع استاندارد‌های فراگیر در این زمینه را افزایش داده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.