سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

٢٥ درصد مرگ و میر‌ها در خواب اتفاق می‌افتد/ آیا اختلالات خواب کُشنده است؟

متخصص گوش، حلق و بینی گفت: ۲۰ درصد مرگ و میر‌ها به دلایل مختلف در خواب اتفاق می‌افتد چرا که با تغییر سبک زندگی چاقی و کم تحرکی زیاد شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدتقی خرسندی آشتیانی متخصص گوش، حلق و بینی درباره اختلالات خواب اظهار کرد: مسئله خواب بسیار مهم است و معضلی بزرگ برای جامعه به شمار می‌رود که متاسفانه به آن توجه نمی‌شود، مشکلاتی که عامل بسیاری از تصادفات است اما افراد توجهی به آن ندارند.

خرسندی بیان کرد: ٢٠ درصد افراد به دلیل مشکلات خواب خود گرفتار مرگ می‌شوند؛ به طور مثال کارگری که در کارخانه مشغول کار شده ممکن است به دلیل اختلالات خواب از ارتفاعات پرت شده و سقوط می‌کند.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات اختلالات خواب به مرگ‌های ناگهانی در خواب بازمی‌گردد و در این بین خروپف عامل اصلی این اختلال است؛ افراد در این حالت دیگر نفس نکشیده و در نتیجه فوت می‌کنند.

این متخصص گوش، حلق و بینی ادامه داد: ٢٥ درصد مرگ و میرها به دلایل مختلف در خواب اتفاق می‌افتد چرا که سبک زندگی‌ها تغییر کرده، چاقی و کم تحرکی زیاد شده است و افراد بیشتر از گذشته به حالت روحی و روانی و عصبانیت دچار می‌شوند.

خرسندی گفت: خوشبختانه در ایران از ٥ الی ٤ سال گذشته به اختلالات خواب توجهی بیشتر شده است؛ مراکز درمانی بسیاری افتتاح شده و مردم می توانند با مراجعه به آنجا اختلالات خواب را رفع کنند.

سبقت جراحی زیبایی بر سایر جراحی‌ها

وی تشریح کرد: متاسفانه جراحی زیبایی بر جراحی‌های دیگر غالب شده است که این اصلا به نفع افراد نیست؛ بسیاری افراد بیماری‌های مختلفی دارند اما به درمان آن اهمیت نداده  و به فکر جراحی زیبایی هستند.

این متخصص گوش، حلق و بینی یادآوری کرد: بسیاری افراد مشکلاتی عمده‌ مانند تومور، تیروئید و غیره دارند اما با عمل زیبایی می‌خواهند بینی  زیبایی داشته باشند؛ این گونه طرز فکر نه به نفع جامعه و نه به نفع افراد است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.