سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره مندی بیش از هزار مددجو از دوره‌های فنی وحرفه‌ای در خراسان شمالی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان شمالی گفت:بیش از هزار مددجوی جوان و مستعد نهاد کمیته امداد خراسان شمالی از دوره‌های آموزشی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مهدی پور رمضانی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه درهفت‌ماهه امسال هزار و ۶۵۶ مددجوی جوان کمیته امداد استان از دوره‌های آموزشی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند، گفت: این آموزش‌ها درزمینه‌های پایدارسازی و توسعه طرح‌ها، مهارت‌آموزی و سطح مقدماتی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این دوره‌های آموزشی درزمینه‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنایع‌دستی و خدمات برگزارشده است، افزود: ۸۷۷ نفر از این افراد از دوره‌های مهارتی و پایدارسازی و توسعه کشاورزی بهره‌مند شدند و ۱۹ نفر از زنان سرپرست خانوار نیز از دوره‌های صنایع‌دستی و ۳۸۳ نفر نیز دوره‌های آموزشی خدمات را فراگرفتند.

پور رمضانی بیان کرد: امسال ۹۶۸ زن سرپرست خانوار و دختران دانش‌آموز و دانشجو دوره‌های فنی در بخش‌های مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی توسعه را فراگرفتند.

وی بابیان اینکه یکی از اولویت‌های کمیته امداد ترویج فرهنگ کارآفرینی در میان مددجویان است، افزود: کمیته امداد خراسان شمالی در تلاش است دوره‌های آموزش کارآفرینی را در قالب سرفصل آموزش‌های مقدماتی اشتغال برای مددجویان مستعد اشتغال و دانش آموزان تحت حمایت برگزار کند، به‌طوری امسال ۶۵ دانش‌آموز، ۴۵ دانشجو و ۳۰۸ فارغ‌التحصیل دانشگاهی از این دوره‌ها بهره‌مند شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان در ادامه شناسایی استعدادها، ارائه و تقویت آموزش‌های مرتبط بااستعداد شناسایی‌شده، مشاوره شغلی و پرداخت تسهیلات به مددجو را از مراحل توانمندسازی مددجویان دانست و افزود: مددجویان با کسب مهارت شغلی می‌توانند برای خود شغل ایجاد کرده و در مسیر خودکفایی گام بردارند.

انتهای پیام/ط


بهره مندی مددجویان از دوره‌های فنی و حرفه‌ای

برچسب ها: اشتغال ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.