سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان نظام پرستاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

راه اندازی هسته‌های کار آفرینی در نظام پرستاری/ آموزش پرستاری از راه دور، صنعتی جدید در دنیا و ایران

دالوندی گفت: نظام پرستاری یک هسته کارآفرینی درون سازمانی راه اندازی کرده است تا با ایده‌های نو، خدمت جدید ارائه کند.

اصغر دالوندی رئیس سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد:  سازمان نظام پرستاری یک هسته کارآفرینی درون سازمانی راه اندازی کرده است و ارتباط و همکاری و تعامل خوبی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت اجتماعی وزارت بهداشت در زمینه کارآفرینی و اشتغال دارد.

وی افزود: سازمان نظام پرستاری قصد دارد با ایجاد یک مرکز شتاب دهنده ایده‌های نو را دریافت و خدمت جدید در حوزه پرستاری ارائه می‌کند و این کار زمینه نوآوری را در بین جامعه پرستاری هموار می‌کند.

دالوندی افزود: ایجاد مرکز شتاب دهنده باعث می‌شود تا پرستاران در کنار کار بالینی با وسایل و امکانات موجود در بیمارستان‌ها که میلیارد‌ها تومان برای آ‌نها هزینه شده است، آشنایی بهتری پیدا ‌کنند و پرستاران ارتباط بهتری برای درمان سریع‌تر با بیماران خواهند داشت.

وی اضافه کرد: پرستاران در بهبود وضعیت و افزایش کیفیت تجهیزات پزشکی می‌توانند ایده‌های خود را ارائه دهند و می‌توانند در قالب تیم‌های مهندسی اقدام به ساخت وسایل و تجهیزات جدید و حتی نرم افزارهایی در حوزه پرستاری کنند.

تبدیل تجهیزات بیمارستانی به وسایل مراقبت در منزل

رئیس سازمان نظام پرستاری تأکید کرد: امروزه برخی از وسایل بیمارستانی می‌تواند به لوازم تجهیزات مراقبت در منزل تبدیل شود و به صورت پرتابل و قابل حمل برای بیماران تبدیل شود.

دالوندی اضافه کرد: هسته کارآفرینی در حوزه پرستاری می‌تواند برای ساخت دستگاه‌های پرتابل برای هوم‌کر ایده‌های خود را مطرح کند تا این فکر در شتاب دهنده‌ها مطرح و تبدیل به ساخت محصول دانش بنیان در داخل کشور ما شود.

امکان جذب سرمایه با مطرح شدن ایده های نو در پرستاری

وی ادامه داد: مطرح شدن ایده در حوزه پرستاری و حتی مراقبت در منزل و شتاب دهنده‌ها باعث جذب بیشتر سرمایه و پیدا شدن سرمایه گذار می‌شود و همین امر کمک بزرگی به ساخت تجهیزات جدید بیمارستانی و حتی لوازم مراقبت در منزل است.

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: امروزه آموزش پرستاری از راه دور یک صنعت جدیدی در دنیا و کشورمان محسوب می‌شود و پرستاران به وسیله تجهیزات می‌توانند از راه دور حتی علائم و نشانه‌های بیمار را گرفته و بلافاصله با ارسال اطلاعات به مراکزی که بعدا در این زمینه راه اندازی می‌شود به بیماران خدمت ارائه دهند.

دالوندی اضافه کرد: با راه اندازی آ‌موزش از راه دور پرستاری و دریافت اطلاعات علائم بیمار از شلوغی بیمارستان‌ها و مراجعه غیرضروری افراد به مراکز درمانی جلوگیری می‌شود.

وی یادآوری کرد: پرستاران می‌توانند با راه اندازی اپلیکیشن‌های جدید در حوزه بهداشت و درمان در پیشگیری از بیماری‌ها به مردم کمک شایانی کنند و با ارسال این نوع برنامه‌ها به گوشی‌های تلفن همراه آموزش‌های لازم در حوزه سلامت داده می‌شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری افزود: راه اندازی اپلیکیشن می‌تواند در راستای مراقبت‌های بهداشتی و تغییر سبک زندگی مفید باشد و از پیشرفت بیماری با آموزش‌های لازم جلوگیری می‌کنند.

دالوندی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم خدمات توان بخشی است زیرا تصادفات رانندگی در کشور منجر به معلولیت‌های جسمانی و عضلانی می‌شود و مصدومان به مراقبت‌های فراوان در منزل نیاز دارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.