سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام رئیسی در نشست عمومی دستاورد‌ها در سایه ٤٠ سال مقاومت:

وحدت و خودباوری از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است

تولیت آستان قدس رضوی به تشریح دستاوردهای انقلاب پرداخت و گفت: وحدت از جمله برکات پیروزی انقلاب اسلامی است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در نشست عمومی دستاورد‌ها در سایه ٤٠ سال مقاومت گفت:  موضوع وحدت از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است که به عنوان یکی از محوری‌ترین بحث‌ها از جانب امام خمینی مورد تاکید قرار گرفته و به عنوان عنصر ذاتی و هویت بخش انقلاب اسلامی همواره مطرح بوده است.

وی با تشریح انواع وحدت اظهار کرد:  یک نوع وحدت از نوع اتحادیه‌ها یا موسساتی است که در عرصه بین المللی وجود دارد مانند شرکت‌های سهامی که هریک سهمی داشته و به دنبال منافع خود هستند که نمونه آن را در اتحادیه اروپا شاهد هستیم.

وی ادامه داد: نوع دیگر وحدت اتحادی است که ریشه‌ای و عمیق است و نزدیکترین مثال وحدت موجود در خانواده بزرگ مسلمانان به پدر این خانواده گفته می‌شود که همانا پیامبر اسلام است.

رئیسی اظهار کرد: روابط در این نوع وحدت بر اساس اخوت و برادری است که کاملا ریشه‌ای است و سخن از سهم‌خواهی نیست بلکه سخن از ایفای نقش و مسئولیت در این خانواده است، در این خانواده بزرگ مسلمانان قرآن کریم را محور قرار داده اند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: هر آسیبی که بر بخشی از امت اسلامی وارد شود، کل امت آسیب می‌بیند لذا احساس مسئولیت نظام اسلامی در خصوص فلسطین در همین چارچوب است و امام خمینی آن را مسئله اول جهان اسلام معرفی کرد.

وی ادامه داد: امروزه امت اسلامی و خانواده اسلام از سوی مستکبرین مورد حمله قرار گرفته است، احساس مسئولیت همگان به دلیل این وحدت و یکپارچگی است احساس مسئولیت در قبال سوریه یمن و فلسطین در همین راستا است.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه گسترش عدالت اجتماعی از برکات انقلاب اسلامی است،  تصریح کرد: توزیع منابع و امکانات به جای جای کشور و رشد علمی و صنعتی در کشور زبانزد خاص و عام بوده است.

وی ادامه داد: از برکات انقلاب اسلامی احیای خودباوری است، چراکه  امروز غرب می‌خواهد به کشور‌های منطقه القا کند که نمی‌توانند در حالی که انقلاب اسلامی خودباوری را تزریق می‌کند و امروز به برکت خون شهدا از جامعه جهل زدایی شده است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: با علم و فناوری و با قدرت رسانه می‌توانیم با جاهلیت مبارزه کنیم و نمی‌توان بیداری را به هیچ عنوان از بین برد چراکه از برکات انقلاب اسلامی است و باید آن را ارج نهاد.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: امروز ایران به عنوان پرچم وحدت امت اسلامی، موجب تقویت جبهه بین المللی مقاومت شده است که این مسئله موجب انزوای نظام سلطه در منطقه و جهان شده است و اساس این قضیه بر آن است که جرقه بیداری تبدیل به اشتعال شده و زمینه ظهور منجی عالم را فراهم می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: همواره کلمه توحید رمز وحدت در جوامع اسلامی است بر همه روشنفکران و صاحبان فکر و بیان اندیشیدن لازم است انواع توطئه‌های دشمن را که برای فریب جامعه به کار برده می‌شود، باید با ایجاد بیداری اسلامی و روشنفکری نگذاشت که دشمن به هدفش برسد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.