سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظرسنجی: اکثریت آمریکایی‌ها خواستار توقف فروش سلاح به عربستان سعودی هستند

پنجاه و هشت درصد از آمریکایی‌های شرکت‌کننده در نظرسنجی «یوگاو» از نمایندگان کشورشان می‌خواهند عرضه سلاح برای جنگ یمن را که بدترین فاجعه انسانی جهان به شمار می‌آید، متوقف کنند.

­به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه ایندیپندنت گزارش داد اکثریت آمریکایی‌ها مخالف حمایت این کشور از جنگ تحت هدایت عربستان در یمن هستند.

۵۸ درصد از آمریکایی‌های شرکت کننده در نظرسنجی یوگاو از نمایندگان آمریکا می‌خواهند عرضه سلاح برای این مناقشه را که بدترین فاجعه انسانی جهان به شمار می‌آید متوقف یا مهار کنند.

تنها ۱۳ درصد آمریکایی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی می‌خواهند که قانونگذاران مجوزهای فروش سلاح به متحدان واشنگتن از قبیل عربستان سعودی و امارات متحده عربی در درگیری یمن را افزایش دهند. این نظرسنجی همچنین نشان داد ۷۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف دخالت کشورشان در جنگ یمن هستند.

ایندیپندنت در پایان نوشت: این نظرسنجی نشان داد که ۷۵ درصد آمریکایی‌ها از جمله اکثریت محافظه کاران مخالفت دخالت آمریکا در جنگ یمن هستند، ۸۲ درصد از کنگره می‌خواهند مانع انتقال سلاح شوند و بیش از نیمی از مردم آمریکا نیز پایان فروش سلاح به عربستان را خواستار شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.