سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسافت از محل کار تاثیری برحق ماموریت روزانه دارد؟

ماموریت در قانون کار به این صورت تعریف شده که کارگر حداقل ۵۰ کیلومتر از محل کارگاه اصلی دور شود و یا ناگزیر باشد یک شب در محل ماموریت توقف کند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ماموریت در تبصره ماده ۴۶ قانون کار به این صورت تعریف شده که کارگر حداقل ۵۰ کیلومتر از محل کارگاه اصلی دور شود و یا ناگزیر باشد یک شب در محل ماموریت توقف کند.

گفتنی است؛ مسافت بالای ۴۵ کیلومتر فوق العاده ماموریت تعلق می گیرد.


بیشتر بخوانید: کارگران پاره وقت مشمول مزایای قانون کار می‌شوند 


مبنای محاسبه فوق العاده ماموریت در ماده ۴۶ قانون کار نباید از مزد ثابت یا مزد مبنای کارگر کمتر باشد و کارفرما می بایست وسیله یا هزینه رفت و برگشت را تامین کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه ، وزارت کار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
فرهاد
۱۲:۲۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
من در شرکت پیمانکار اداره برق کار کردم وبدون دلیل به بنده گفتن باید رضایت واحد برق را در مورد خودتان بگیرید بابت کار اما نامه اخراج وتسویه حساب تا این لحظه به ما داده نشده حتی عیدی و پاداش وسنوات پارسال ۹۸را بابت چند ماه کار که بودیم به ما پرداخت نشده و به ما وعده امروز و فردا بابت برگشت به کار. داده شده اما ما شکایت نکردیم و مدت هشت ما ونه ما گذشته آیا میتوانیم شکایت کنیم
احمد حاجی زاده
۲۰:۱۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
من راهدار قراردادی در اداره راهداری اردستان هستم وبا توجه به اینکه هرروز ما بیش از ۴۵ و حتی ۵۰کیلومتر از محل کار دور هستیم هیچ حق ماموریتی به ما داده نمیشه دم عید ما را گرسنه نگه می دارند وبه این حقه از ما تسویه حساب میگیرند حتی بن ماه رمضان و پول غذا را نمیدهند فوق العاده ماموریت که هیچ ماموریت هم نمیدهند حق شیفت هم که داریم نمیدهند به داد ما برسید