سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع بیش از 4 هزار لیتر سم علف کش بین کشاورزان خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از توزیع بیش از 4 هزار سم علف کش بین کلزاکاران این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد قاسمی نژاد، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به کشت کلزا در 20 هزار هکتار انجام شده، گفت: کنترل علف های هرز در این محصول مانند دیگر محصولات امری ضروری است و به منظور افزایش عملکرد مزارع کشاورزی انجام می شود.

وی بیان داشت: به منظور کنترل مطلوب علف های هرز مزارع کلزا تاکنون 4 هزار و 400 لیتر سم علف کش بوتیزان استار در سطح کشت های بذری و دانه ای شهرستان های استان توزیع گردید.

قاسمی نژاد با بیان اینکه این سم جهت کنترل علف های هرز پهن برگ و باریک برگ است، تصریح کرد: به منظور استفاده صحیح از این علف کش 3 کارگاه آموزشی برای کارشناسان، مروجان و کشاورزان پیشرو در مناطق مرکز، شمال و شرق استان برگزار شده است تا فراگیران با نحوه مصرف، کارایی و به ویژه زمان مصرف آن آشنایی بیشتری داشته باشند.

این مقام مسئول اذعان داشت: بوتیزان استار صرفاً در مزارع پایلوت کلزا (کشت های تحت مراقبت ویژه) به منظور بررسی های کارشناسی شده تر به کار گرفته می شود.

گفتنی است؛ سایر علف کش های کلزا به میزان 100 درصد تأمین و در دسترس بهره برداران قرار گرفته است.

آغاز سمپاشی اراضی کشاورزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.