سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) اثرگذارترین چهره‌ تاریخ اسلام و تاریخ معاصر

دبیر علمی همایش ملی نظام فکری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) در گستره فرهنگ گفت: مقام معظم رهبری از اثرگذارترین چهره‌های تاریخ اسلام و معاصر هستند .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام محمدرضا حاتمی دبیر علمی همایش ملی نظام فکری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) در گستره فرهنگ پیش از ظهر در نشست خبری همایش ملی نظام فکری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) در گستره فرهنگ استان کرمان گفت: اگر بخواهیم جمهوری اسلامی به پیشرفت بیشتری برسد باید به اهداف و آرمان های جمهوری اسلامی توجه کنیم.

وی گفت: برای دستیابی به این کدها باید به سراغ افرادی که با انقلاب اسلامی نسبتی دیرینه و تدوین‌گر دارند، برویم.

وی بیان داشت:دبیر علمی همایش ملی نظام فکری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) در گستره فرهنگ، امام راحل را اولین معمار انقلاب اسلامی دانست .

وی گفت: مقام معظم رهبری به عنوان اندیشمندی که پیشرفت انقلاب اسلامی برای ایشان بسیار مهم است و به عنوان نگهبان انقلاب اسلامی موضوعاتی را در حوزه‌های مختلفی مطرح کرده‌اند، لذا ایشان نیز معمار انقلاب اسلامی می‌باشند.

وی با بیان این مطلب که لازم است که کشور ما و دنیای اسلام با اندیشه های مقام معظم رهبری آشنا شوند، گفت: ایشان فقیهی آگاه و با فهم شجاعانه‌ای که از اسلام دارند، نظریه فرد و جامعه را ارایه کردند.

حجت الاسلام حاتمی با اشاره به اساتید مقام معظم رهبری در ادوار مختلف عنوان کرد: آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) از جمله اثرگذارترین چهره‌های تاریخ اسلام می‌باشند و همچنین ایشان از چهره‌های اثر گذار تاریخ معاصر هستند.

وی با انتقاد از اینکه چهره علمی مقام معظم رهبری را به دنیا نشان نداده‌ایم، بیان کرد: برای بازشناسی همه گفتمان مقام معظم رهبری وقت زیادی می‌طلبد و در این راستا برخی‌ها پرداختن به این موضوع را آغاز کرده‌ اما معتقد هستم برای این مهم نیاز به یک گفتمان همگانی در کشور و حتی کشورهای اسلامی داریم.

دبیر علمی همایش ملی نظام فکری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) در گستره فرهنگ با بیان این مطلب فرهنگ مانند روحی در کالبد همه فعالیت‌هاست و فرهنگ در آینده ملت‌ها تاثیرگذار است، عنوان کرد: با توجه به اینکه فرهنگ یکی از مهمترین اندیشه‌های مقام معظم رهبری است، بنابراین در این همایش به این مهم پرداخته‌ایم.

وی با تاکید برآنکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی براینکه باید ساماندهی مجدد فرهنگی در کشور داشته باشیم، عنوان کرد: روش‌های مختلفی برای ساماندهی مجدد فرهنگی در کشور وجود دارد که یکی از این روش‌ها برگزاری همایش های علمی و کاربردی است.

وی ضمن تشکر ویژه از دکتر کامیاب مقدس رییس جهاددانشگاهی استان و دبیراجرایی این همایش در پیشبرد برگزاری هرچه باشکوه تر این همایش با دعوت از فرهنگ دوستان برای شرکت در همایش ملی نظام فکری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) در گستره فرهنگ عنوان کرد: بزرگترین سرمایه کشور ما فرهنگ ماست.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.