سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار کره شمالی به آمریکا: منطقی عمل کنید

کره شمالی از آمریکا برای سوءاستفاده از موضوع حقوق‌بشر به عنوان تاکتیکی برای امتیاز گرفتن در پیشبرد مذاکرات میان دو کشور انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اینترنشنال بیزنس تایمز، روزنامه «رودونگ سینمون» که تریبون حزب حاکم کره شمالی نیز محسوب می‌شود امروز دوشنبه با انتشار مطلبی از آمریکا برای سوءاستفاده از موضوع حقوق‌بشر به عنوان تاکتیکی برای امتیاز گرفتن در مذاکرات بین دو کشور انتقاد کرد.

این روزنامه در گزارش خود آورده است: آمریکا در کنار گروکشی و امتیاز گرفتن [از شرایط حقوق‌بشر در کره شمالی]، به دنبال آن است تا به یک طرح ضدحکومتی خبیثانه دست یابد. حتی اگر مسئله هسته‌ای که آمریکا فکر می‌کند مانعی در روابط بین دو کشور [آمریکا و کره شمالی] است، حل شود، واشنگتن این بار موضوع حقوق‌بشر را پیش می‌کشد و شروط اضافی مطرح می‌کند تا پیونگ یانگ را مجبور کند نظام خودش را تغییر دهد.

در بخش دیگر این گزارش، کره شمالی به آمریکا هشدار می دهد که منطقی عمل کند، تلاش های بی فایده را متوقف کند و  اوضاع تغییر یافته کره شمالی را درک کند. هر دو کشور در طول نشست ماه ژوئن بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور موافقت کردند در سایه اجرای شرایطی روابط خود را بهبود بخشند. این در حالی است که به نظر می رسد  واشنگتن هدف اصلی از این اجلاس را فراموش کرده است و سعی دارد از حداکثر تاکتیک فشار استفاده کند. بنابراین می‌توان نتیجه‌گیری کرد که آمریکا یک کشور غیرقابل اعتماد و دشمن صلح  است.

اخیرا اعلام شده است یک هیئت از سازمان ملل متحد درصدد تصویب قطعنامه‌ای است که به موجب آن کره شمالی را به نقض حقوق‌بشر متهم کند. انتظار می‌رود این قطعنامه در ماه دسامبر سال جاری میلادی در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شود.

«میاری» که یک وبسایت تبلیغاتی در کره شمالی است روز گذشته از کره جنوبی برای پیوستن به حامیان این قطعنامه انتقاد و اعلام کرد تصمیم سئول ممکن است مانع بهبود روابط دو کره شود.

یوریمیزوکیر (Uriminzokkir) یک وبسایت تبلیغاتی دیگر در گزارشی نوشت: آمریکا در خصوص مسائل داخلی کره شمالی دخالت می کند و برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه پیونگ‌یانگ فضاسازی می‌کند. واشنگتن از بهبود روابط صحبت کرد، اما رفتارش متناقض بوده ست.

این نخستین بار نیست که رسانه های کره شمالی به انتقاد از سیاست های خصمانه آمریکا می پردازند.

وزارت خارجه کره شمالی چند هفته پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد اگر واشنگتن موضع خصمانه خود را تغییر ندهد، این کشور سیاست «پیونگجین» (توسعه دوگانه) را برای توسعه همزمان برنامه هسته‌ای و توسعه اقتصادی‌اش احیا خواهد کرد.

کره شمالی سال گذشته پس از چند آزمایش‌ هسته‌ای و موشکی با سران آمریکا و کره جنوبی وارد مذاکره شد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.