سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید 4 درصد محصولات کشاورزی کشور در استان اردبیل

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: چهار درصد از تولید محصولات کشاورزی ایران متعلق به این استان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،حسین کربلائی خیاوی، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل صبح امروز در نشست روسای ادارات رسانه‌های آموزشی مدیریت‌ هماهنگی ترویج استان‌های کشور در سرعین اظهار داشت:‌ کشاورزی استان اردبیل جایگاه و سهم مهمی در تولید ناخالص ملی دارد و تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم با یافته‌های علمی زمینه‌ساز افزایش بهره‌وری در این بخش شویم.

وی افزود: استان اردبیل در زمینه تولید محصولات کشاورزی دارای ظرفیت قابل توجهی است و چهار درصد از تولید محصولات کشاورزی ایران متعلق به این استان است، تنوع اقلیمی، وجود کشت و صنعت‌های مغان و پارس، وجود دشت‌های حاصل خیز اردبیل، مشکین‌شهر و مغان از قابلیت‌های کشاورزی این استان است که به مدد وجود 120 هزار بهره‌بردار، بخش کشاورزی توانسته است 30 درصد از تولید ناخالص استان را به خود اختصاص دهد.

رئیس  مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل با اشاره به سومین جشنواره معرفی ارقام جدید زراعی و باغی بیان کرد: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل از بین 29 رقم معرفی شده در کشور، در معرفی 16 رقم زراعی مشارکت فعال داشته که این امر در افزایش تولید و درآمدزایی کشور نقش مهم و اساسی داشته است. از مهمترین شاخص‌های این ارقام می‌توان به ظرفیت عملکرد بالا، کمیت و کیفیت دانه بالا و تحمل به تنش‌های زنده و غیرزنده به ویژه کم آبی اشاره کرد.

کربلایی خیاوی تصریح کرد: اطلاعات رسانه‌ای ما باید به روز باشد تا از دنیا عقب نمانیم که در این راستا شکل‌گیری مؤسسه جدیدی به نام مؤسسه آموزش و ترویج می‌تواند نقش موثری داشته باشد تا دفاتر ترویج و مؤسسه به صورت مستقل عمل کنند.

انتهای پیام/ع

تولید محصولات کشاورزی در اردبیل

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.