سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارشی متفاوت از عیدانه کاملا دخترونه / لواسانی: ما از دغدغه دختران حرف می‌زنیم

همزمان با هفدهم ربیع الاول برای تهیه گزارش راهی لوکیشن برنامه «کاملا دخترونه» شدیم که بخش‌هایی از این عیدانه را در زیر می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه تلویزیونی «کاملاً دخترونه» در فصل جدیدش که یک هفته‌ای می‌شود روی آنتن رفته است، دخترانه‌ای واقعی از سبک زندگی، باید‌ها و نبایدها، خواسته‌ها و ناخواسته‌های دختران است که شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۱۶ روی آنتن شبکه سه می‌رود.

این برنامه ۴۵ دقیقه‌ای، به دختر‌ها یاد می‌دهد تا چگونه از بن‌بست‌ها عبور کنند و به فکر فتح قله‌ها باشند. این برنامه سعی می‌کند با دختران و خانواده‌ها راحت‌تر و صمیمی‌تر ارتباط برقرار کند.

در همین راستا و به بهانه میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در یک عصر بارانی پاییز راهی لوکیشن برنامه «کاملا دخترونه» شدیم تا از چگونگی اجرای این برنامه باخبر شویم. پس از ورودمان به استودیو هنوز پانزده دقیقه تا شروع برنامه زنده «کاملا دخترونه: باقی مانده است. استودیو شماره یازده آنگونه که باید آماده نشده و هنوز عوامل برنامه درپی هماهنگی‌های لازم برای آنتن زنده شبکه سه هستند.

استودیو شلوغ است و عوامل برنامه به مناسبت شب ولادت پیامبر (ص) و امام صادق (ع) مشغول آخرین نغییرات برای طراحی متفاوت دکور و صحنه بودند. مژده لواسانی مجری برنامه و سعید ستودگان تهیه کننده نیز بایکدیگر آخرین هماهنگی‌ها را انجام می‌دهند. چند دقیقه به شروع برنامه مانده است که حجت السلام والمسلمین علی سرلک مهمان برنامه نیز وارد استودیو می‌شود با عوامل احوالپرسی می‌کند و از کم و کیف برنامه باخبر می شود.

نور، تصویر و صدا هماهنگ شده و مجری و مهمان برنامه در جای خود مستقر می‌شود، صدایی می‌آید که میگوید «۳۰ ثانیه مانده». همه خود را آماده پخش می‌کنند و پس از اعلام ساعت ۱۶:۱۵ عیدانه «کاملا دخترونه» به روی آنتن می‌رود.

مژده لواسانی،  برنامه را با سلام و تهیت بر پیامبر اکرم (ص) آغاز می‌کند و می گوید:
«سلام پیامبرم، پیامبر خوبی ها، پیامبر مهربانی‌ها، پیامبر همه عاشقانه‌ها و شاعرانه ها. من کاری با آدم‌هایی که چهره و رنگ دین تو را رنگ پریده می‌خواهند ندارم من با قرائت‌هایی که با دین تو می‌شود کاری ندارم من با سلوک تو کار دارم چراکه من با سلوکت که مهربانی بود در عصر جنگ تو را شناختم، من با معجزه ات که کتاب قرآن بود در عصر جهل تو را شناختم، من با جانت که علی بود تو را شناختم و با دختر ات زهرا تو را شناختم.»

در بخش اول این برانمه لواسانی با حجت السلام سرلک گفتگو خود را آغاز کرد و از  رابطه پدر و دختری که حاج آقا سرلک با دخترش دارد جویا شد، و این کارشناس و استاد دانشگاه گفت: به لطف خدا رابطه خوبی با دخترم دارم. زمانی که دخترم به دنیا آمد نامه‌ای برای او نوشتم و گفتم دخترم با آمدنت چیزی به من دادی که هیچ کسی نمی‌توانست آن را به من هدیه بدهد تو به من تجربه پدر شدن را دادی و با تو پدر شدم.

در ادامه برنامه حجت ا لاسلام سرلک درباره چگونگی رابطه حضرت محمد (ص) با دخترش حضرت فاطمه(س) گفت و نکاتی را بیان کرد.

حجت الاسلام سرلک نیز درباره موضوع برنامه گفت: «رابطه پدر و دختری حضرت محمد (ص) و حضرت فاطمه زهرا (س) به گونه‌ای بود که رسول خدا (ص) لقب «ام ابیها (س)» را به حضرت زهرا (س) اطلاق کردند و فرمودند: «تو مادر بابایت هستی.» این ظرفیت پدر و دختری توانست در زمانی که جامعه در منجلاب جهل دست و پا می‌زد به خوبی مشخص شود و آن‌هایی که راجع به زن و دختر اشتباه فکر می‌کردند به این عواطف دختر و پدری نگاه کنند.»

در ادامه ویژه برنامه «کاملا دخترونه» آیتم متفاوتی پخش شد که میتوان بدان سفری موسیقیایی به دور جهان با عشق به پیامبر مهر و عدالت گفت. بدین معنی که هر مسلمانی که در هر نقطه از جهان آهنگی درباره پیامبر خوانده بود، پخش شد.

در بخش پایانی برنامه نیز به مناسبت میلاد حضرت محمد (ص)، عوامل برنامه کیکی تدارک دیده بودند که با حضور حجت السلام سرلک آن را بریدند و بین عوامل برنامه پخش شد.

در حاشیه پخش این برنامه گفتگویی با مژده لواسانی داشتم که او درباره برنامه «کاملا دخترونه» گفت: سری دوم کاملا دخترونه سعی می‌کند  درباره آنچه که برای دختران مهم است، صحبت کند و یک فضای مطالبه‌گری درباره دغدغه آنها را ایجاد کند.  در این فصل یک گروه محتوایی به جمع ما اضافه شده است و ما بر اساس پژوهش‌های آن‌ها سعی می‌کنیم دنبال موضوعات مختلف برویم. برنامه به صورت هفتگی موضوع محور شده است که هفته اول را با موضوع استقلال شروع کردیم.

وی درخصوص ویژه برنامه کاملا دخترونه برای ولادت حضرت محمد (ص) گفت: زمانی که برنامه ویژه دختران است یکی از زیباترین تجلی که در دین ما است رابطه دختر و پدری حضرت محمد (ص) و حضرت زهرا (س) است. من واقعا این رابطه را دوست دارم اما متأیفانه درباره این رابطه خاص کم صحبت کرده‌ایم و کمتر به آن پرداخته شده‌است.

این مجری برنامه های تلویزیونی ادامه داد: پدر‌ها باید بدانند که بخش بزرگ دین‌مداری آن‌ها پیروی کردن از حضرت محمد (ص) است. آنها باید پدری باشند که به دخترشان شان و منزلت بدهند و با آن‌ها رابطه صمیمی و زیبا داشته باشند.

لواسانی در پایان یادآورد شد: یکی از دلایلی که دوست داشتم، درباره این موضوع صحبت کنیم این بود که از پدرها و مادران خواهش می‌کنم که با دختران خود دوست باشند. از آنها حمایت کنند.  از آنجایی که من تک فرزند هستم پدرم خیلی دختری است و رابطه بسیار عاطفی با هم داریم من هر چیزی برای مستقل بودن دارم از رابطه شیرین دختر و پدری ام است.

 
گزارش از الهام قبادی 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.