سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به دنبال راهی برای پایان دادن به جنایات تروریست‌ها

پرونده حمله شیمیایی به حلب روی میز گفتگوی سران روسیه و ترکیه

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد مسکو تصمیم دارد درباره حمله شیمیایی به استان حلب سوریه با آنکارا گفتگو کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد روسیه تصمیم دارد با ترکیه درباره حمله شیمیایی روز گذشته تروریست‌ها به استان حلب سوریه گفتگو کند.

در پی حمله شیمیایی گروه‌های تروریستی به استان حلب در سوریه سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد طرف روسی قصد دارد درباره این حمله با طرف ترکیه‌ای، به عنوان ضامنی برای پایان دادن به خشونت‌ها از سوی مخالفان مسلح در منطقه ادلب، به گفتگو بپردازد.

حسین دیاب، فرماندار ادلب به رسانه‌های محلی اعلام کرد این حمله تائید روشنی بر این موضوع است که تروریست‌ها تسلیحات شیمیایی در  اختیار دارند. سخنگوی وزارت دفاع روسیه  همچنین روز یکشنبه به خبرنگاران اعلام کرد یک تیم ارتشی ویژه به منظور انتقال زخمی‌ها به مراکز درمانی و نظارت بر اوضاع در مناطقی که هدف حمله شیمیایی تروریست‌ها قرار گرفته‌اند، وارد حلب شدند.

روز پنج‌شنبه وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مشکلات بر سر راه ایجاد یک منطقه عاری از سلاح در حلب همچنان پابرجاست.

در 17 سپتامبر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای او در مذاکرات خود در شهر سوچی روسیه برای ایجاد منطقه عاری از سلاح در حلب به توافق رسیدند.

روز شنبه گروه‌های تروریستی محله «الخالدیه» در حلب سوریه را با راکت‌های حاوی گاز کلر هدف قرار دادند. تروریست‌ها همچنین منطقه مسکونی الزهرا در استان حلب را هدف حمله شیمیایی قرار دادند. گزارش‌ها حاکی از آن است که بر اثر حمله شیمیایی گروه‌های تروریستی دست کم 12 نفر به دلیل خفگی ناشی از استنشاق گاز کلر راهی بیمارستان شدند. بنا بر گزارش‌های اولیه تاکنون دست‌کم 8 نفر در این حمله شیمیایی جان باخته‌اند.

 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.