سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختتامیه جشن بهار مهربانی برگزار شد

اختتامیه جشن بهار مهربانی و یاوران صلوات در سالن اجلاس سران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص)، آیین اختتامیه جشن بهار مهربانی و ششمین یاوران صلوات به منظور احیای نام و یاد سیره حضرت محمد مصطفی (ص)، با حضور سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از مدیران فرهنگی صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد.

ابتدای این مراسم با تواشیح گروه محمد رسول الله آغاز شد و سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی شهرداری تهران، ضمن خیر مقدم به حضار در سالن با اشاره به عنوان مراسم "یاوران صلوات" گفت: چه افتخاری بالاتر از اینکه ما هم در این جمع عضو کوچکی از خانواده بزرگ امت اسلامی و یاوران صلوات باشیم. امسال به مناسبت میلاد حضرت محمد (ص) ستادی را در وزارت ارشاد تشکیل دادند که در کنار برگزاری مراسم سوگواری که در اربعین حسینی دیدیم، در سرور اهل بیت (ع) هم قدم بزرگی را در راستای اشاعه فرهنگ و سیره ائمه و پیامبر اکرم (ص) برداریم.

وی ادامه داد: امسال در غرفه های جشن های مهربانی، ۱۰ شب در کنار مردم بودیم و شب گذشته اختتامیه این جشن را با حضور مردم در فرهنگسرای بهمن برگزار کردیم.

اوحدی در پایان یادآور شد: اگر امروز شما در اینجا جمع شدید، برای تحقق وحدت بیشتر در جامعه بشری است تا توطئه دشمنان که امروز به دنبال برهم زدن اهداف پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم هستند را خنثی کنیم.

در ادامه مراسم گروه تواشیح محمد رسول الله به اجرای قطعه "محمد رسول الله" پرداختند و موسیقی ویدئویی از اجرای مانی رهنما با نام "یا محمد" در سالن به نمایش درآمد.

در این مراسم همچنین، سهیل اسعد طلبه آرژانتینی و‌ مجری برنامه‌های تلویزیونی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفدهم ربیع‌الاول گفت: بحث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در آمریکای لاتین ویژگی های خاصی دارد؛ چون در این منطقه اکثراً مسیحی هستند و ارادت خاصی به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم دارند و مسلمان شدند. پیامبر اکرم تجلی رحمت واسعه خداوند است. رحمتی که پیامبر اکرم آورده رحمت منقبتی است. پیامبر اکرم با خرافات و انحرافات فکری مقابله کردند و‌ اولین رحمتی که بر مردم آن زمان نازل شد، رحمت معرفت است. دومین رحمت، رحمت شرعی و قانونی است که پیامبر در دوران شرک و بت پرستی، قانون شرع اسلام را آورد.

وی افزود: سومین رحمت پیامبر، مکارم اخلاق بود. وقتی از رفتار پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها صحبت به میان می‌آید، نه تنها غیر مسلمانان بلکه مسلمانان هم به وجد می‌آیند. رحمت بعدی، اخلاق سیاسی و اجتماعی پیامبر بود که توانست مشکلات جامعه آن روز مدیریت کند. 

در پایان مراسم مرشد محسن میرزاعلی در مدح امیرالمومنین علیه السلام و پیامبر اکرم (ص) به نقالی پرداخت.

گفتنی است؛ در این مراسم از قطعه انگلیسی محسن توکلی با موضوع میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم رونمایی شد. همچنین اجرای موسیقی ملل و نواحی از ترکیه و کردستان، اجرای تواشیح گروه محمد رسول الله، اجرای گروه سرود میثاق از سوی نوجوانان خانواده‌های شهید افغانستان بخشی از برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.