سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مستند «راه طی شده» چگونه ساخته شد؟

نوروزی تهیه کننده مستند «راه طی شده»، به دلایل و روند ساخت مستندی درباره مهدی بازرگان اشاره کرد.

محمد امین نوروزی تهیه کننده مستند راه طی شده، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی تولید این مستند اظهار داشت: پیشنهاد ساخت مستندی در مورد شخصیت مهدی بازرگان را خودم به علی ملاقلی پور دادم؛ زیرا به نظرم علی ملاقلی پور رغبت کار در حوزه‌ی تاریخ انقلاب و به طور کل اتفاقات سیاسی در این برهه‌ی تاریخ معاصر کشورمان را دارد؛ بنابراین با مرکز مستند حوزه هنری این موضوع و سوژه را مطرح کردیم که در نهایت منجر به ساختش شد.

وی پیچیدگی و فراز و فرود‌های شخصیت مهدی بازرگان را از دلایل اصلی تولید مستند راه طی شده خواند و گفت: به طور حتم ناگفته‌هایی در مورد شخصیت بازرگان وجود دارد که ما به بخشی از آن پرداختیم و تا جایی که بضاعت داشتیم روی آن کار کردیم؛ آنچه تا کنون از شخصیت بازرگان می‌دانستیم بخش سیاسی او بوده؛ ولی ما در این مستند برشی نسبت به تفکرات روشنفکری او داشتیم.

نوروزی تصریح کرد: درواقع آنچه که در این مستند برای ما اهمیت داشت، بعد نظری و ایدئولوژیک مهدی بازرگان بود. به همین خاطر نام مستند را راه طی شده گذاشتیم؛ زیرا ایدئولوژیک‌ترین کتاب فکری مهندس بازرگان است. هرکس که علاقه مندی به تاریخ انقلاب و تاریخ معاصر دارد، دیدن این مستند برایش فضای تفکر و تحقیق را باز می‌کند.

وی افزود: برای تولید این مستند تحقیقات بسیاری کردیم. حتی در اکران‌های خصوصی هم مخاطبان به این عقیده بودند که در پس هر پلان فکری قرار گرفته است و منابع اصلی مستند هم کتاب‌های مهدی بازرگان بوده؛ البته به غیر از منابع مکتوب با افراد نزدیک به بازرگان هم مصاحبه کردیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: از مهر ۹۵ کار را شروع کردیم و هر هفته با علی ملاقلی پور کتاب می‌خواندیم و بحث می‌کردیم و تا مهر ۹۷ هم همه‌ی کار‌های پس از تولید و صداگذاری انجام شد و اوایل آبان ماه سال ۹۷ هم کار به پایان رسید.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مستند ، سینمای ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.