سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عملکرد خارج از قانون قرض الحسنه ها عمده مشکل استاندار دهم اصفهان

استاندار دهم اصفهان گفت: عملکرد خارج از قانون قرض الحسنه ها در جذب نقدینگی و افزایش تورم در استان، عمده مشکل در آن زمان بود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید محمود حسینی استاندار دهم اصفهان با اشاره به سابقه‌ی حضور در سیستان و بلوچستان و ارتباط های کاری با این استان اظهار کرد: با ارائه برنامه ها در هیئت دولت در شهریورماه حکم انتصابم برای استانداری تصویب شد.

وی با اشاره به ویژگی خوب مردم اصفهان که خود را به دولت وابسته نمی‌کنند، عنوان کرد: از این جهت کار در اصفهان راحت تر است و مردم به تامین زیر ساخت‌های اصلی مانند تسهیل کسب و کار و بحث آب و...اکتفا می‌کنند.

استاندار اصفهان به  تشریح اوضاع کشور در آن مقطع پرداخت و گفت: معمولا در دوره دوم رئیس جمهوری بعضی ضعف‌ها بروز می‌کند و اختلافات سیاسی و جناحی در استان اصفهان جدی بود.

وی افزود: اصفهان شهر صنعتی است و به همین سبب نابرابری درآمدی از دیگر معضلات آن دوران بود.

حسینی با اشاره به نگرانی در مورد وضع آب بیان داشت: در مدت این چهار سال زاینده‌رود در جریان بود ولی آینده‌ی اصفهان در موضوع آب نامشخص و مردم از سیاست‌های کلان بی اطلاع بودند.

وی با اشاره بارگذاری زیادی که بر اصفهان شده بود، تصریح کرد: بحث توسعه شهر، فعالیت صنایع آب‌بر و سایر صنایع بزرگ این شرایط را برای استان رقم زد.

استاندار اصفهان با اشاره به فعالیت خارج از وظیفه قانونی 25صندوق قرض‌الحسنه گفت: این تعداد قرض الحسنه به جمع‌آوری مبالغی از مردم، حجم زیادی از نقدینگی را جذب کردند و باعث افزایش تورم شده بود.

وی افزود: عملکرد این قرض الحسنه ها باعث افزایش یک درصدی تورم و رسیدن به نرخ حدود 11 درصد در استان شده بود.

حسینی  با اشاره به بحران‌ها و چالش های آن مقطع اظهار داشت: مشکلات مالی و نقدینگی، تبعات تعطیلی نساجی ها و بلا تکلیفی کارگران بود که نیازبه همکاری وزارت صنایع با مسئولان استان داشت.

استاندار دهم اصفهان تنش ها ی سیاسی در مورد آب اصفهان و عدم توازن را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: دو سوم جمعیت استان پهناور اصفهان در یک سوم مساحت و در مرکز شهر سکنی داشتندو که مسایلی مثل نابرابریها و آسیب های اجتماعی داشت و خود زمینه ناآرامی ها را به دنبال داشت.

وی در خصوص وضعیت آب و مکاتباتی که با دولت در مورد حوزه آبخیز داشت، توضیح داد: زاینده رود و گاو خونی در واقع دو استان اصفهان و چهار محال و بختیاری را درگیر موضوع بحث آب می‌کند.

حسینی با بیان اینکه گاو خونی از لحاظ منابع زیر زمینی و اکوسیستم بین یزد و کرمان و اصفهان واقع شده است، تصریح کرد: مشکلات آب و زیست محیطی مربوط به هر سه استان است و آلودگی‌ها و پخش ریز گردهای انباشته در آن، هر سه استان را تحت شعاع قرار می‌دهد.

 استاندار دهم اصفهان  با اشاره به وجود دو شرکت آب منطقه ای در آن دوران تصریح کرد: یک شرکت مدیریت اصفهان و چهار محال را بر عهده داشت و یکی شرکت آب منطقه ای تهران با حوزه آبریز جداگانه که مدیریت خوانسار و گلپایگان و قم و تهران بر عهده داشت.

وی افزود: در بحث کیفیت آب و حفظ حریم اصلی و کیفی زاینده رود و جلوگیری از ایجاد کارخانه ها که زیبایی و کیفیت آب را تحت شعاع قرار می داد، نظارت داشتیم.

حسینی ضمن بیان آغاز  طرح چشمه لنگان عنوان کرد: این طرح با حدود 70 درصد پیشرفت در آخر دوره  در سال 84، افتتاح گردید

استاندار دهم اصفهان با اشاره به طرح تونل بهشت آباد و انتقال آب به منطقه دشت مرکزی که استان های یزد کرمان و اصفهان را شامل می شد،توضیح داد:این طرح با آورد یک میلیارد متر مکعب ،400 میلیون متر مکعب آب به اصفهان و دو تا 300میلیون متر مکعب به استان‌های یزد و کرمان و مقداری برای گاو خونی انتقال می‌دهد.

وی با اشاره به تصویب این طرح در مجلس و دولت بیان داشت: اجرای این طرح به نفع چهار محال و خوزستان هم بود که متاسفانه در دولت‌ بعد پیگیری نشد.

حسینی با بیان اینکه صنعت ذوب‌آهن و فولاد مبارکه در بالادست رودخانه قرار گرفتند، تشریح کرد: استقرار این دوصنعت سنگین و آب بر از سیاست‌های غلط بوده که باید به سواحل جنوبی منتقل شود.

وی افزود: هدایت و مدیریت صنعتی و فنی آن باید در اصفهان بماند، چون اصفهان سرمایه های عظیمی از مدیریت صنعتی دارد.

استاندار دهم اصفهان با اشاره به شروع کار تونل 3 از سال 74 بیان داشت: این طرح قرار بود در سال 86 افتتاح شود و در جریان سفر رهبری به اصفهان،مقرر شد برای این طرح اعتبارات افزایش و با سرعت بیشتری پیش برود.

وی با اشاره به اینکه تونل سوم ولی تنها حدود 50 میلیون متر مکعب به زاینده رود می آورد اظهار کرد: سد تونل سوم که می توانست آورده های حدود 250 میلیون متر مکعب را به زاینده رود داشته باشد، در زمان دولت نهم مغفول ماند.

حسینی ضمن بیان طرح های آبی انجام گرفته در آن زمان عنوان کرد: افتتاح چشمه لنگان،خدنگستان،به تصویب رسیدن طرح بهشت آباد و بهره برداری سد منطقه سمیرم از جمله این اقدامات بود.

 استاندار دهم اصفهان با اشاره به فعالیت های عمرانی مانند ورزشگاه نقش جهان گفت:این ورزشگاه در درموقعیت چهار راه شهرستان های اصفهان بود که به عنوان طرح استانی مطرح بود و با پیگیری‌ها موفق شدیم آن را به عنوان طرح ملی به سازما ن برنامه و بودجه وصل کنیم که در نهایت با همکاری این سازمان و فولاد مبارکه به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به ارتباط و عملکرد داخلی و خارجی برای توسعه صنعت گردشگری تصریح کرد: ازصاحبان این صنعت حمایت کرده و نمایشگاه های زیادی برپا شد.

حسینی با بیان اختصاص نمایشگاه دائمی در چهارباغ به صنایع دستی ادامه داد: جوان های با کارهای جدید در این حوزه فعال شدند و حتی به شهرک علمی تحقیقاتی معرفی می‌شدند تا با تلفیق صنعت و هنر کار ساخت صنایع دستی را توسعه دهند.

استاندار دهم اصفهان با اشاره به پیشنهادات خود به استاندار جدید عنوان کرد: مرکز هم اندیشی توسعه استان که در آن زمان راه اندازی شد، مجددا با حضور افراد نخبه و صاحب نظر فعال شود تا  راه حل خود را در مورد موضوعات و مشکلات ارائه دهند .

 

انتهای پیام/م

 

عملکرد کارنامه استانداران اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.