سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترکی فیصل: سران گروه ۲۰ ناچار به مراوده با بن سلمان هستند

ترکی فیصل، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان اعلام کرد سران کشور‌های شرکت‌کننده در نشست گروه ۲۰ ناچار هستند با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی تعامل داشته باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، ترکی فیصل، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان امروز شنبه اعلام کرد چه سران کشورهای شرکت‌کننده در نشست گروه 20 در آرژانتین به گرمی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، ارتباط بگیرند یا خیر، او کسی است که آنها مجبور به تعامل با وی هستند.

ترکی فیصل در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول را حادثه‌ای غیر قابل قبول خواند. 

این مقام سعودی گفت عربستان به تلاشش برای حفظ نقش خود در عرصه جهانی ادامه می‌دهد و بیانیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حمایت از عربستان نشان دهنده اهمیت پادشاهی این کشور است. وی افزود: به نظر من ترامپ آنچه را به نظرش در جهت منافع آمریکا بود، بیان کرد. او بر روابط استراتژیک میان دو کشور در همان بیانیه اشاره کرد.

این شاهزاده سعودی درباره گزارش سیا (آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا) در زمینه دست داشتن محمد بن سلمان در قتل جمال خاشقجی گفت: این سازمان در جایگاهی نیست که بتواند در این زمینه به نتیجه‌گیری معتبر برسد.

 ترکی الفیصل همچنین روز پنج شنبه در مهمانی مفصّلی که برای ۵۰ روزنامه‌نگار، اندیشمند و سیاستمدار آمریکایی در نیویورک برگزار کرد تلاش کرد تا ولیعهد عربستان، را از قتل  روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، تبرئه کند.

علیرغم گزارش سازمان سیا درباره دست داشتن بن سلمان در قتل خاشقجی، رئیس جمهور آمریکا بر ناکافی بودن شواهد علیه محمد بن سلمان در این ماجرا اصرار دارد. مقامات اطلاعاتی و تحلیلگران می‌گویند عملیات قتل خاشقجی، که از منتقدان جدی محمد بن سلمان بود، نمی‌تواند بدون اطلاع او به وقوع پیوسته باشد. با این حال پادشاهی عربستان هر گونه دست داشتن ولیعهد در ماجرای قتل خاشقجی را تکذیب می‌کند.

ولیعهد عربستان اواخر روز پنج شنبه اولین مسافرت خارجی خود پس از حادثه قتل خاشقجی در 2 اکتبر را با سفر به امارات آغاز کرد. بن سلمان قرار است در ادامه این سفر راهی آرژانتین شود تا در نشست گروه 20 حضور یابد. در میان کشورهای حاضر در نشست گروه 20 کشورهای از جمله ترکیه حضور دارند که در ماجرای قتل روزنامه نگار سعودی ریاض را مورد انتقاد شدید قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، ترکیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
مرگ بر بن سلمان جنایتکار