سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش مراجعه به بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بابل

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مراجعه ۴۰ درصدی بیماران ارجاعی از شهرستان‌های دیگر و حتی خارج از استان به بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل با توجه به سوابق بسیار ریشه دار، عمیق و حضور متخصصین و اساتید سطح بالا از پیشرفت‌های خوبی در زمینه گستردگی و ارائه خدمات درمانی برخوردار است.

وی با بیان اینکه شهرستان بابل دارای جمعیت ۵۳۱ هزار نفری است، افزود: جمعیت شهرستان بابل نسبت به  بعضی از استان‌ها بیشتر است لذا باید بیش از گذشته نسبت به برنامه‌های این دانشگاه توجه گردد و تبادل نظر داشته باشیم.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه ساماندهی مناسب و پیشرفت‌های خوب این دانشگاه قابل تقدیر است، گفت: اکنون شاهد این هستیم که نظمی در پرداخت کارانه‌ها بوجود آمده که امیدواریم این نظم حفظ و تاخیراتی که در پرداخت آن وجود دارد به حداقل ممکن کاهش یابد.

حریرچی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل نسبت به دانشگاه‌های دیگر از منابع محدودتری برخوردار است، افزود: مذاکراتی با سازمان برنامه و ستاد وزارت انجام خواهیم داد تا بتوانیم عقب ماندگی‌هایی که به دلیل افتتاح‌های سال‌های گذشته در این دانشگاه پیش آمده را جبران کنیم.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: مراجعه ۳۵ الی ۴۰ درصدی بیماران ارجاعی از شهرستان‌های دیگر و حتی خارج از استان به بیمارستان‌های بابل صورت می‌گیرد که نشان دهنده خدمت رسانی مناسب دانشگاه علوم پزشکی بابل است و اگر این خدمت رسانی مناسب و در سطح عالی نبود از شهرستان دیگر به این مراکز مراجعه نمی‌کردند.

حریرچی افزود: با توجه به حجم مراجعه باید تدابیری اندیشه شود تا بتوانیم خدمات رسانی بهتری رو انجام بدهیم.

وی گفت: حفظ کرامت مردم و افزایش رضایتمندی در جامعه از اهداف وزارت بهداشت است  و در برنامه ریزی‌ها هدف گیری‌مان آن بوده که خانواده‌ها دچار هزینه‌های کمرشکن سلامت نشوند که با اجرای طرح تحول نظام سلامت به این شاخص دست یافتیم و پرداختی از جیب مردم دراین حوزه به ۳۸ درصد رسیده است.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها سعی کنند منابع را در جایی که ضرورت دارد هزینه کنند و مدیریت محور و برنامه محور باشند و صرفه جویی در بخش‌های مختلف نظام سلامت را انجام دهند.

سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در این نشست با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در عرصه سلامت گفت: در طرح تحول نظام سلامت خدمات متنوع و فراگیری به مردم ارائه می‌شود که امیدواریم موجب رضایتمندی مردم از خدمات بهداشتی و درمانی شده باشد.

انتهای پیام/ م

مراجعه ۴۰ درصدی بیماران به بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بابل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.