سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گردهمایی سالانه خودرو‌های کمپر در استان کرمان

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان از برگزاری گردهمایی خودرو‌های کمپر (مسافرتی) با حضور ۳۰۰ خودرو در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مهدی سیاوشی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: برای اولین بار طیف‌های مختلف گردشگران ایرانی در قالب 300خودرو کمپر (مسافرتی) در استان کرمان گردهم آمدند.

وی افزود:در پایان این گردهمایی گردشگران حرفه‌ای با یکدیگر به تبادل نظر و به ارائه پیشنهادات در خصوص معرفی جاذبه‌های استان کرمان و جذب گردشگران خارجی به سوی این استان پرداختند.

سیاوشی اظهار کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های سفر در ایران افزایش یافته و سفر‌های جاده‌ای به نسبت دیگر سفر‌ها از هزینه کمتری برخوردار هستند، بنابراین با برگزاری این گونه همایش‌ها فرهنگ ترویج سفر‌های جاده‌ای در بین مردم ایران افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در سفر‌های جاده‌ای اکثر روستا‌ها و مناطق گردشگری مورد بازدید قرار می‌گیرند، تصریح کرد: با دیده شدن این روستا‌ها بالطبع رونق اقتصادی نیز به این مناطق باز می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم گردشگران حرفه‌ای شناسایی و معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور ایران به دیگر هموطنان است، گفت: مردم ایران اول باید جاذبه‌های کشور خود را بشناسند.

سیاوشی ادامه داد: با توجه به اینکه کویر شهداد از سوی هیات پرشین کمپر یکی از جاذبه‌های بکر و منحصر بفرد ایران شناخته شده است بنابراین برای اولین بار گردهمایی ۳۰۰ خودرو کمپر با حضور گردشگران حرفه‌ای سراسر ایران در استان کرمان برگزار شد.

وی با بیان اینکه گردهمایی خودرو‌های کمپر در هرسال یکبار در یکی از نقاط کشور برگزار می‌شود، افزود: امسال این گردهمایی با حضور کمپر سواران، گردشگران کوله ای، دوچرخه سواران، حامیان محیط زیست و تعدادی دیگر از گردشگران در کرمان برگزار شد.

سیاوشی با اشاره به اینکه این گردشگران از بازار بزرگ، مجموعه گنجعلیخان، گنبد جبلیه و دیگر آثار تاریخی شهر کرمان بازدید کرده اند، افزود: بازدید از باغ شاهزاده ماهان، بیابان لوت شهداد، ارگ راین و ... از دیگر برنامه‌های سفر این گروه در استان کرمان بوده است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در خصوص خودرو‌های کمپر اظهارکرد:خودرو‌های کمپر در واقع خودرو‌های مسافرتی هستند که برای گردشگری ساخته شده‌اند و در این خودرو‌ها مانند یک خانه مسکونی، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و امکان استراحت برای گردشگران وجود دارد.

انتهای پیام/ح

گردهمایی خودروهای کمپرکشور در کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.