سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

«عاشقانه‌هایی برای صلح»؛تلنگر به مخاطب است

کمال شفیعی شاعر کودک و نوجوان آخرین وضعیت جدیدترین آثار خود را تشریح کرد.

کمال شفیعی شاعر کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آثار جدیدش گفت: هم اکنون دو سه کتاب زیرچاپ دارم که یکی از آن‌ها مجموعه شعری با عنوان «هزار بار بیشتر است که انتشارات مدرسه منتشر می‌کند.

وی افزود:مجموعه شعر «هزار بار بیشتر» ۲۰ شعر نیمایی را دربرمی گیرد که برای نوجوانان سروده شده است.

شفیعی با بیان اینکه فضای شعر‌ها در مجموعه شعر «هزار بار بیشتر» با ادبیات خلاقانه و تفکر خلاق نوجوانان پیش می‌رود، گفت:این کتاب در مراحل تصویرگری است و تا نمایشگاه بین المللی کتاب سال آینده منتشر خواهد شد.

وی افزود:کتاب دیگری که در دست انتشار دارم مجموعه شعرم با عنوان «در صدای هر پرنده‌ای» است که این کتاب در انتشارات سوره مهر چاپ می‌شود.

این شاعر کودک و نوجوان با اشاره به اینکه شعر‌های مجموعه شعر «در صدای هر پرنده‌ای» در قالب سپید سروده شده اند، گفت: در مجموعه شعرم با عنوان «در صدای هر پرنده‌ای» بالغ بر ۲۰ شعر متفاوت وجود دارد و فضا‌هایی که دغدغه نوجوان امروز است در این مجموعه شعر دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموعه شعر «در صدای هر پرنده‌ای» از پنجره نگاه مخاطب به شعر نگاه می‌کنیم، گفت:مسائلی مانند عشق که امروزه نوجوان با آن درگیر هستند در آثار شاعران قدیم دیده نمی‌شود البته علاوه بر عشق، مرگ و دوست داشتن هم از دغدغه‌های نوجوان امروز است.

شفیعی با تاکید بر اینکه اعتقادم این است که شاعر باید رو در رو با نوجوان امروز صحبت کند، گفت:در مجموعه شعر «در صدای هر پرنده‌ای» تلاش می‌کنم رو در رو با نوجوان صحبت کنم و در زبان این مجموعه شعر، یک طنز زیرپوستی دیده می‌شود که امیدوارم نوجوانان از این مجموعه شعر استقبال کنند.

این شاعر با تاکید بر اینکه یک مجموعه شعر سپید هم در دست انتشار دارم، گفت: این مجموعه شعرم راکه  برای بزرگسالان سروده ام آماده انتشار است.

وی با اشاره به اینکه به چند ناشر برای انتشار مجموعه شعر بزرگسالم پیشنهاد دادم، گفت: عمدتا شعر‌های مجموعه شعر بزرگسالم قالب عاشقانه دارد. این کتاب با عنوان «عاشقانه‌هایی برای صلح» منتشر خواهد شد و دغدغه‌هایی برای صلح دارد چرا که دنیا را به مکان خشنی تبدیل کرده ایم از این رو وظیفه هنر و ادبیات این است امنیت را در این دنیا فراهم کند و زیبایی‌های آن را گسترش دهد اگر ادبیات نتواند این کار را انجام بدهد باید به حال دنیا گریست.

شفیعی با تاکید بر اینکه جهان برعکس واقعیتی که در آن شکل می‌گیرد، با سرعت نور  از روح عطوفت خالی می‌شود، گفت: قالب اصلی «عاشقانه‌هایی برای صلح»گسترش عشق و مهربانی است تا به مخاطب تلنگری بزند.

انتهای پیام/

جدیدترین آثارکمال شفیعی شاعر کودک و نوجوان

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.