سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری 50 متخلف شکار غیر مجاز در همدان

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان از دستگیری 50 متخلف شکار غیر مجاز در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهدی صفی‌خانی، معاون فنی اداره ‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: مدتی است متخلفان به صورت فعال در فضای مجازی اقدام به فروش گونه‌ حیوانات وحشی در سایت‌ها و نرم‌افزارهای گوناگون همانند  دیوار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکسری از حیوانات در تصورات مردم حکم حیوانات زینتی و اهلی را دارند در حالیکه این حیوانات  براساس تعریفات و آئین‌نامه محیط‌ زیست وحشی بوده و یا خرید و فروش آنها منوط به ضوابط و مقررات خاصی است.

معاون فنی اداره ‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه عمدتا خریداران به طور ناخواسته و از روی ناآگاهی با خرید حیوانات وحشی از طریق فضای مجازی مجرم شناخته می‌شوند، اظهار کرد: طوطی برزیلی، طوطی طرقه، قوی فریادکش و میمون از جمله حیواناتی هستند که خرید و فروش آنها در فضای مجازی ممنوع و جرم است و درصورت اطلاع یافتن از این موضوع، محیط زیست به صورت جدی برخورد کرده و به مراجع قضایی ارجاع می‌دهد تا این مسأله عادی و فراگیر نشود.

صفی‌خانی با اشاره به 40 مورد تخلف و دستگیری 50 متخلف در حوزه شکار غیرمجاز در 8 ماهه امسال بیان کرد: شکارخرگوش و پرنده‌هایی مانند کبک، کبوتر و حیوانات درمعرض انقراض مانند قوچ‌ و میش و کل و بز بیشترین موارد شکار غیرمجاز را شامل شده است.

وی در رابطه با تعداد مجوز صادر شده برای  شکار در استان همدان خاطرنشان کرد: در 3 هفته نخست آغاز صدور پروانه شکار، حدود 250 پروانه با مدت اعتبار 2 ماه صادر شده است و براساس ظرفیت محیط زیست استان و جلوگیری از آسیب رسیدن به محیط‌ زیست سقف پروانه‌های صادره 500 مجوز خواهد بود.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به توجه و مراقبت ویژه محیط‌ بانان در مناطق مجاز شکار، عنوان کرد: 2 روز درهفته در مناطق قانونی امکان شکار وجود دارد و محیط بانان در این روزها مشغول بازرسی و جلوگیری از استفاده سلاح‌های غیرقانونی و شکار غیرمجاز حیوانات هستند.

انتهای پیام/ب

افزایش خرید و فروش گونه حیوانات وحشی در فضای مجازی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.