سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست وزیر پیشین عراق در کنفرانس وحدت اسلامی:

تروريسم صهيونيستی عامل مشكلات در عراق، سوريه، يمن، فلسطين و لبنان است

نوری المالکی گفت: اكنون شاهد مشكلاتی در عراق، سوريه، يمن، فلسطين و لبنان هستيم كه عامل اصلی آن تروريسم صهيونيستی است.

به گزارش حوزه سیاست خارجیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  نوری المالکی نخست وزیر پیشین عراق در کنفرانس وحدت اسلامی که صبح امروز (شنبه ۳ آذر) در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: باید در کنار هم تلاش کنیم تا در راه خدا باشیم، چرا که راه خداوند مستقیم است.

وی ادامه داد: ما دو راه بیشتر نداریم؛ نخست متوسل شدن به خدا و مهم ترین مسئله امت اسلامی که همان فلسطین است را مورد توجه قرار دهیم و راه دوم اینکه فلسطین را فراموش کرده که در این صورت دنیای خود را از دست می دهیم.

المالکی افزود: آنچه امروز شاهدیم این است که برخی کشور‌ها به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند که نشان دهنده خطر بزرگی است. استعمار غربی تلاش می کرد موجودیتی دیگر در جهان اسلام ایجاد کند، برای اینکه مسلمانان را در محاصره قرار دهد.

نخست وزیر پیشین عراق تصریح کرد: اكنون شاهد مشكلاتی در كشورهايی مانند عراق، سوريه، يمن، فلسطين و لبنان هستيم كه عامل اصلی آن تروريسم صهيونيستی است.

مالکی خاطرنشان کرد: چیزی که ما به دنبال آن هستیم، مقاومت است، در حالی که محور سلطه وارد جهان اسلام شده و شهرک سازی می کند. تروریست و سلطه به دنبال از بین بردن مقاومت هستند.

وی در پایان تصریح کرد: شاهد آن هستیم که اسرائیل و هم پیمانانش به جمهوری اسلامی ایران کینه می‌ورزند، زیرا ایران مانع رسیدن آن‌ها به اهدافشان شده است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.