سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسعودی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کاهش 27 درصدی واردات سویا/90 درصد سویا مورد نیاز از طریق واردات تامین می شود

یک مقام مسئول گفت:در پنج ماهه امسال 451 هزارتن کنجاله سویا وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد کاهش یافته است.

مهدی مسعودی قائم مقام اتحادیه تعاونی های خوراک دام، طیور و آبزیان در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد سویا مورد نیاز از طریق واردات تامین می شود، اظهار کرد: کشت سویا به عنوان یکی از کالاهای استراتژیک تنها در سه کشور آرژانتین، برزیل و آمریکا تولید می شود که مابقی کشورها نیاز خود را از این سه تولیدکننده بزرگ تامین کنند.

وی افزود: با توجه به عرضه کنجاله سویا و ذرت در بورس جهانی، این امکان وجود دارد که کالا از دیگر کشورهای تولیدکننده آرژانتین و برزیل خریداری شود.

مسعودی در پاسخ به این سوال که آیا اعمال تحریم‌های جدید تاثیری در واردات دارد، بیان کرد: واردکنندگان در این زمینه باید پاسخ دهند که آیا با وجود بسته شدن سوئیفت برای نقل و انتقال پول و واردات مشکل دارند یا خیر؟


بیشتر بخوانید: دریافت کرایه مازاد پشت بارنامه دردسر ساز شد/ حمل‌ونقل ریلی معضل پیش روی مرغداران را حل می‌کند


قائم مقام اتحادیه تعاونی خوراک دام و طیور درباره آخرین وضعیت واردات افزود: در پنج ماهه امسال ۴ میلیون تن ذرت و ۴۵۱ هزارتن کنجاله سویا واردات داشتیم که میزان واردات ذرت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش و کنجاله سویا ۲۷ درصد کاهش داشته است.

وی در پایان مجموع واردات دانه های روغنی در پنج ماهه امسال را ۱.۲ میلیون تن اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد داشته است .

انتهای پیام/

رشد 30 درصدی واردات ذرت در پنج ماه نخست سال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.