سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه قزوین ؛

پیامبر (ص) کانون وحدت مسلمانان هستند

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ولادت پیامبر گرامی اسلام، ایشان را کانون وحدت مسلمانان برشمرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛  حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: ولادت پیغمبر (ص) و امام صادق (ع) از بزرگ‌ترین مناسبت‌ها محسوب می‌شود و پیامبر (ص) کانون وحدت مسلمانان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به منش و اخلاق پیغمبر (ص) پرداخت افزود: باید به جنایات استکبار جهانی، امریکا، صهیونیست و منافقان اشدا علی الکفار باشیم، اما درباره مومنان و مردم باید رحمت و عطوفت و برادری به کار گیریم، این سیره حضرت رسول گرامی است.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته دیگر پیامبر این است که پیامبران گذشته ظهور و آمدن ایشان را بشارت داده بودند، همانگونه که امامان هرکدام در زمان رسیدن به امامت، امام پیش از خود را تصدیق کردند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته پیامبر گرامی اسلام این است که خاتم همه انبیاست و با ظهور این حضرت، دوره پیامبری به خاتمیت رسید و به کمال می‌رسد و بحث امامت آغاز شد.

امام جمعه قزوین گفت: خداوند فرمود: کسانی که به خدا ایمان و به روز قیامت اعتقاد دارند لیاقت دارند تا رسول خدا (ص) معلم و الگوی آن‌ها قرار گیرد و از حضرت اثر بپذیرند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: خدای متعال می‌گوید پیامبری از جنس خودتان به سوی شما نازل شده و برای هدایت، موفقیت، سعادت و بهشتی شدن شما خیلی حریص است تا امتش به سرانجام خیر دست پیدا کند این آیات قرآن مهربانی پیامبر را به ما نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: رسول گرامی اسلام (ص) در اخلاق به گونه‌ای بودند که خداوند درباره ایشان فرموده اخلاق تو بسیار با عظمت است، همین خدایی که این تعبیر را درباره پیغمبر (ص) به کار می‌برد، همه دنیا را متاع قلیل می‌نامد و این مهم به خوبی گویای بزرگی اخلاق آن حضرت است.

نماینده ولی فقیه در استان اذعان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) دارای اخلاق حکیمانه است و این حکمت را خداوند به بندگان خاص خود که در راس آن‌ها حضرت رسول (ص) است، عنایت می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: خدایی که دنیا را متاع قلیل می‌نامند زمانی که حضرت زهرا سلام الله علی‌ها به دنیا می‌آید به پیامبر اسلام می‌گوید ما به تو خیر کثیر عطا کردیم، یعنی همه عالم ارزشی ندارد، اما این فرزند دختر خیر کثیر است.

وی افزود: پیغمبر (ص) وقتی می‌خواستند در هجرت وارد مدینه شوند، قبل از مدینه در «دهکده قبا» توقف کردند، مسجدی بنا و اولین نماز جمعه را اقامه کردند بلافاصله پس از این اتفاق منافقان هم با احداث مسجد ضرار در مقابل پیغمبر (ص) بساطی پهن کردند.

خطیب نماز جمعه قزوین  افزود:منافقان با نام دین، قرآن، خدا و پیغمبر (ص) مسجد بنا و علیه آن‌ها فعالیت کردند و امروز نیز همه باید هوشیار باشیم تا در دام منافقان نیافتیم و وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: اقامه نماز جمعه از سوی نبی مکرم اسلام (ص) نشان می‌دهد که حاکمیت دینی با نماز جمعه معنا پیدا می‌کند و محلی برای گفت و شنود دینی و هماهنگی مؤمنان علاقه‌مند به اسلام و قرآن و عظمت اسلام است.

وی اضافه کرد: کسانی که دنبال عظمت اسلام هستند به نماز جمعه اهمیت می‌دهند و در نماز عید فطر و قربان که در آن اجتماعات بزرگ و وحدت بخش مؤمنان شکل می‌گیرد، حضور جدی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به سالروز تاسیس بسیج مستضعفان نیز اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) به تشکیل بسیج فرمان دادند و امروز هم می‌بینیم بسیج سوریه را نجات داد و مردم آن بسیج را الگو قرار دادند.

وی اضافه کرد: حشدالشعبی عراق همان بسیج مردمی ما است و پس از شکل گیری بسیج در این کشور‌ها بود که شکست بر دشمنان تحمیل شد.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه بسیج یک حرکت جهانی است، اضافه کرد: مرکز این حرکت جهانی راهپیمایی اربعین است و از امروز خودمان را برای اربعین سال آینده آماده کنیم.

وی گفت: اربعین مرکز همایش جهانی و بین المللی بسیجیان است که با عشق اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان  بیان کرد: امام خمینی (ره) که با فرمان ایشان بسیج شکل گرفت فرمودند: راه قدس از کربلا می‌گذرد و بسیجیان باید خود را برای تحقق این کلام امام راحل (ه) آماده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به سالروز قتل امیر کبیر اشاره کرد و اظهار داشت: قتل امیر کبیر نشان دهنده حیله‌های مکارانه انگلیس، هم دستانشان و مزدورانشان بود که به دست ناصرالدین شاه این جنایت را مرتکب شدند.

خطیب جمعه قزوین روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی را گرامیداشت و افتخار آفرینی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و نبرد‌های قهرمانانه در دریا را تبریک گفت.

انتهای پیام/

خطبه های نماز جمعه قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.