سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب لایحه تمایل اوکراین برای پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپا در پارلمان این کشور

پارلمان اوکراین در شور اول، لایحه تمایل این کشور برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا را تصویب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شین هوا، پارلمان اوکراین در شور اول لایحه تمایل این کشور برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا را تصویب کرد.

از مجموع ۴۵۰ نماینده پارلمان، ۳۱۱ نفر به این لایحه مبنی بر گنجاندن این تمایل در قانون اساسی، رأی موافق دادند. پیشتر پیش نویس لایحه درباره اصلاحات قانون اساسی که ماه سپتامبر از سوی پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین ارائه شده بود، به تصویب دیوان قانون اساسی این کشور رسید.

در سال ۲۰۱۴ هنگامی که مقامات طرفدار اتحادیه اروپا در اوکراین به قدرت رسیدند، کی‌یف سیاست چندجانبه خود را رها کرد و در مسیر پیوستن به اتحادیه اروپا گام برداشت. به علاوه، پارلمان وضعیت کشور غیرمتعهد اوکراین را لغو کرد و به این ترتیب، راه را برای پیوستن این کشور به بلوک‌های نظامی باز کرد.

طی چهار سال گذشته، اوکراین همکاری خود را با اتحادیه اروپا تقویت کرده و تعاملاتش را با ناتو افزایش داده است، اما هیچ یک از این سازمان‌ها چشم اندازی برای پیوستن این کشور در کوتاه مدت نشان نداده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اتحادیه اروپا ، ناتو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.