سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مجمع علماء عراق:

امنیت کشور ایران ستودنی است

رئیس مجمع علماء عراق با بیان اینکه امنیت نعمت بزرگی است،گفت: مردم ایران چه شیعه و چه سنی باید قدردان امنیت برقرار شده در کشورشان باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،  شیخ خالد الملا رئیس مجمع علماء عراق  پیش از ظهر امروز در سی امین همایش بزرگ وحدت در کرمانشاه اظهار داشت: آیه شریفه « یَا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ » بنیان وحدت انسانی است.

وی افزود: همه ما به رغم مسلمان و غیرمسلمان بودن از یک نفس واحد خلق شدیم و حتی وقتی پیامبر به یثرب رسیدند خطاب به اعراب، یهودیان و مسیحیان گفتند همه امت واحد هستید.

رئیس مجمع علماء عراق به نامگذاری قدس از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان یک نماد وحدت اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در آخرین جمعه ماه رمضان و علی رغم وجود تهدیدات دشمنان برای سرکوب انقلاب نوپای اسلامی و با وجود اختلافات بین مذاهب از همه برای کمک به مردم مسلمان فلسطین دعوت کردند

مفتی اعظم عراق  بیان کرد: قدردان این امنیت در ایران باشید، شما در نعمت بزرگی هستید که با امنیت سال‌ها در کنار هم زندگی می‌کنید ، اما ما در عراق تجربه بزرگ و حزن‌انگیزی با گروهک های تکفیری داریم؛ کاش به عراق بیایید و از نزدیک وضعیت را ببینید.

الملا خالد بااشاره به ناامنی ایجاد شده توسط داعش در عراق و امنیت حاکم در ایران، عنوان کرد: از برادران اهل سنت کرمانشاه می خواهم تا به عراق سفری داشته باشند، از مردم این کشور در خصوص مشکلاتی که داعشی ها برای آنها بوجود آوردند، سوال کنند و وضعیت آنجا را با امنیتی که در ایران است مقایسه کنند. 
 
خالد الملا با بیان اینکه محور ایران همان محور اسلام است که از مسلمانان مظلوم حمایت می کند، اعلام کرد: محور آمریکا محور شیطان است که افراط گرایان و تندروهای تکفیری را هدایت می کند. 
 
وی بااشاره به فشارها و محاصره های اقتصادی آمریکا نسبت به ملت ایران، گفت: ما در عراق و در بین علمای اسلام از ایران دفاع می کنیم و معتقدیم در نهایت این ایران است که پیروز و سربلند از میدان خارج خواهد شد. 

انتهای پیام/ز

 

محور ایران همان محور اسلام است که از مسلمانان مظلوم حمایت می کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.