سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد؛

ضرورت همکاری ایران و روسیه برای مقابله با تحریم‌های آمریکا/ تاثیر مثبت توسعه کریدور شمال-جنوب بر کشورهای منطقه

اسلامی در دیدار با نماینده ویژه ولاديمير پوتين رئیس جمهور روسیه در امور همکاری های اقتصادی و بشردوستانه کشورهای حوزه خزر بر ضرورت تعمیق همکاری‌های دو جانبه برای مقابله با تحریم‌های آمریکا تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در ادامه دیدارهای خود در مسکو، با رمضان عبدالطیف اوف، نماینده ویژه ولاديمير پوتين رئیس جمهور روسیه در امور همکاری های اقتصادی و بشردوستانه کشورهای حوزه خزر دیدار و گفتگو کرد. وی در اين ديدار گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی بین دو‌ کشور همسایه را خواستار شد.

تاکید بر گسترش جدی مبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور از طریق خطوط کشتیرانی ، ریلی و جادهای، رفع موانع پیش روی صادرکنندگان دو کشور و اجرایی شدن موافقتنامه‌های معطل مانده، به ویژه در زمینه احداث و تکمیل خطوط ریلی، محور گفتگوی محمداسلامی و رمضان عبدالطیف اوف بود. این دیدار با حضور مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و معاونان وزارت راه و شهرسازی انجام شد.

اسلامی در حاشیه این دیدار،  به ظرفیت‌های مشترک همکاری دو کشور اشاره کرد و گفت: فکر نمی‌کنم موانع جدیدی در این مسیر وجود داشته باشد. همه اشکالات و کاستی‌ها و عوامل بازدارنده شناسایی شده است و برای آن‌ها تصمیمات مشترک اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: در مورد وحدت رویه و سیستم یکپارچه هوشمندی که قرار است بار را مدیریت کرده و به صورت پلمپ شده از مبدا تا پلمپ نهایی در مقصد عبور دهد، همچنین مسائل گمرکی در پروتوکل‌های تعریف شدهف هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.
این عضو کابینه تدبیر و امید با اشاره به کریدور شمال-جنوب گفت: این کریدور تاثیرات قابل ملاحظه‌ای برای دو کشور و کشورهای ذینفع ایجاد خواهد کرد. همکاری‌های دوجانبه، به ویژه در حوزه راه‌آهن باید تعمیق شود.

رمضان عبدالطیف اوف ، نماینده ویژه ولاديمير پوتين رئیس جمهور روسیه در امور همکاری های اقتصادی و بشردوستانه کشورهای حوزه خزر نیز در این دیدار با اشاره به اینکه سیستم حمل و نقل زیرساخت اصلی توسعه روابط اقتصادی است، گفت: من معتقدم ایران و روسیه در شرایط کنونی می‌توانند با کمک به یکدیگر، بر تحریم‌های آمریکا غلبه کنند و این ظرفیت وجود دارد.

وی ادامه داد: من به دوستان هم گفته‌ام، اینکه آمریکا ما را تحریم کرده به آن معنی نیست که ما هم باید همدیگر را تحریم کنیم!
اتصال ایران به قفقاز، آسیای میانه و اروپا از طریق روسیه

وزیر راه و شهرسازی در روز نخست سفرش به مسکو نیز با یوگنی دیتریخ، وزیر حمل و نقل و اولگ بلازروف، مدیرعامل شرکت بین‌المللی راه‌آهن سراسری روسیه دیدار و گفتگو کرد.

اسلامی در این دیدار گفت: با توجه به اینکه هر دو کشور مورد تحریم آمریکا هستند، توسعه روابط از همیشه ضروری تر است
وی ادامه داد: ایران می‌تواند از طریق دریا، ریل و حتی جاده به صورت مکمل، به عنوان فرصت‌های متنوعی برای اتصال به آسیای میانه، قفقاز و بخشی از اروپا استفاده کند.

وزیر راه و شهرسازی حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و دریایی را از زیرساخت‌های اساسی ارتباط دو کشور همسایه بر شمرد و تسریع در روند طرح‌های در دست اجرا و پیگیری موافقت‌نامه‌های امضا شده ر خواستار شد.

یوگنی دیتریخ، وزیر حمل‌ونقل فدراسیون روسیه نیز در این دیدار ایران را کشوری بسیار مهم با موقعیتی راهبردی در منطقه توصیف کرد و گفت: هیچ محدودیتی برای اجرای طرح‌های مشترک میان دو کشور وجود ندارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.