سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا ایران را به نقض کنوانسیون منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی متهم کرد

کنت وارد، نماینده آمریکا در سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی مدعی شد که ایران همه توانمندی‌های خود در زمینه سلاح‌های شیمیایی را اعلام نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، کنت وارد، نماینده آمریکا در سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی در جریان نشست امروز پنجشنبه این سازمان مدعی شده که ایران همه توانمندی‌های خود در زمینه سلاح‌های شیمیایی را اعلام نکرده است.

نماینده آمریکا همچنین مدعی شد که ایران در اقدامی مغایر با قوانین سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی درباره یکی از تاسیسات خود مرتبط با این سلاح‌ها گزارشی ارائه نداده است.

غلامحسین دهقانی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه شامگاه چهارشنبه ۳۰ آبان ماه در سخنرانی خود در نخستین روز چهارمین کنفرانس بازنگری کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی که در شهر لاهه در حال برگزاری است، ضمن انتقاد از رفتار فریبکارانه برخی از اعضای معاهده گفت: «اینگونه رفتارها، راه را برای دستیابی گروه‌های تروریستی به سلاح شیمیایی باز نموده و برای آن‌ها این فرصت را فراهم کرد که از این سلاح‌ها ضد انسان‌های بی دفاع استفاده کنند.»

وی افزود: «ایران کشوری است که همواره موضعی روشن در مخالفت با سلاح‌های کشتار جمعی از جمله سلاح‌های شیمیایی داشته و به تعهدات خویش پایبند بوده است.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.