سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت بازتوانی برای بیماران سکته مغزی پس از ترخیص

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به آمار زیاد سکته مغزی در کاشان از ضرورت بازتوانی و طراحی برنامه کامل برای زمان پس از ترخیص این بیماران خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر ابراهیم کوچکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در آیین افتتاحیه همایش ملی بازتوانی روانی، اجتماعی و شناختی در این دانشگاه گفت: این افراد از لحاظ نباید رها شوند و باید برنامه کاملی برای زمان پس از ترخیص این بیماران طراحی و اجرا شود.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع بازتوانی گفت: توجه به موضوع بازتوانی جسمی و روانی بسیاری از هزینه های درمانی را کاهش می دهد.

کوچکی، با بیان اینکه درمان دردهای جسمی در بیمارستان انجام می شود، اظهار داشت: بایستی برای به دست آوردن سلامت روان بیمار پس از بهبود جسمی به رشد توانایی هایش کمک کنیم و در این راه خانواده، پزشک و روانپزشک باید با هم همکاری کنند.

وی، به بار روانی بالای برخی از بیماری ها اشاره کرد و افزود: اگر به آن ها رسیدگی نشود بسیار حاد خواهد شد و آمار این نوع بیماری ها متاسفانه رو به افزایش است.

دکتر کوچکی، در ادمه با اشاره به آغاز هفته سکته مغزی (استروک) از 26 آبان تا 2 آذرماه سال جاری تصریح کرد: سکته مغزی سومین علت مرگ و میر در ایران است و این بیماری سبب تغییر شیوه زندگی فرد می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به کیفیت پایین زندگی بیماران سکته مغزی گفت: افسردگی یکی از شایع ترین مشکل بیماران استروک پس از 6 ماه می باشد که ما باید به رفع این مشکلات در این دوره کمک کنیم.

شایان ذکر است: اولین همایش ملی بازتوانی روانی، اجتماعی و شناختی در کاشان در سال 1389 برگزار شده است و دومین دوره این سمینار 30 آبان و اول آذرماه سال جاری در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام/م

 

همایش ملی بازتوانی روانی، اجتماعی و شناختی درکاشان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.