سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید مجدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر پایبندی ایران به برجام

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای چندمین بار اعلام کرد ایران درحال اجرا کردن تعهداتش براساس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نامه‌ای خطاب به ریاست شورای حکام آژانس مجددا بر پایبندی ایران به تعهداتش در برجام، تاکید کرد.

آمانو در حالی به در حالی بر پایبندی ایران بر توافق هسته‌ای تاکید کرد که آمریکا به طور یکجانبه از آن خارج شده است.

آمانو در بخشی از این نامه مفصل به «لینا الحدید» رئیس دوره‌ای شورای حکام، به موضوع راستی‌آزمایی و نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران طی چند ماه گذشته پرداخته و نوشت: «گزارش من درباره راستی‌آزمایی و نظارت بر (برنامه هسته‌ای) جمهوری اسلامی ایران، عطف به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد (۲۰۱۵)، فعالیت‌های مرتبط آژانس در این کشور طی چند ماه گذشته را پوشش می‌دهد.»

وی در این نامه تاکید کرد: «ایران در حال اجرای تعهدات مرتبط با (برنامه) هسته‌ای ذیل برنامه جامع اقدام مشترک است. ضروری است که ایران به اجرای کامل این تعهدات ادامه دهد.»

یوکیا آمانو گفت: «آژانس به راستی‌آزمایی‌های خود درباره نبود انحراف در مواد هسته‌ای اعلام شده از ایران بر اساس توافقنامه پادمانی این کشور ادامه می‌دهد و ارزیابی‌ها درباره نبود مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران ادامه دارند.»

یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین پس از برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشستی خبری حضور یافت.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران گفت: «من به اطلاع شورای حکام رساندم که ایران درحال اجرا کردن تعهدات خود براساس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است. بسیار ضروری است که ایران همچنان به طور کامل این تعهدات را اجرا کند. آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان به راستی آزمایی درباره عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده به وسیله‌ی ایران - براساس توافقنامه پادمان - اقدام می‌کند. ارزیابی درباره فقدان مواد هسته‌ای و فعالیت‌های اعلام نشده در ایران، ادامه دارد.»

یوکیا آمانو گفت: «قبل از آنکه به پرسش‌های شما خبرنگاران پاسخ بدهم می‌خواهم اشاره‌ای به چند نکته داشته باشم. من به اطلاع شورای حکام رساندم که آمادگی‌ها برای برنامه همکاری فنی آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به خوبی درحال فراهم شدن است. من بر اهمیت این موضوع تاکید کردم که آژانس بین المللی انرژی اتمی باید اطمینان حاصل کند که برای پاسخ دادن به تقاضا‌های فزاینده کشور‌های عضو برای استفاده از خدمات ما، از بودجه کافی برخوردار است. در دسترس قرار دادن علم و فناوری هسته‌ای برای کمک به کشور‌ها - به منظور دستیابی کشور‌ها به اهداف توسعه‌ای شان - عنصر اصلی کار ما را تشکیل می‌دهد.»

یوکیا آمانو افزود: «فعالیت‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه کنترل سرطان بسیار مورد توجه و قدردانی کشور‌های عضو قرار دارد. آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان به بازنگری و بررسی در زمینه برنامه‌ها برای درمان سرطان اقدام می‌کند. ما درحال کار روی یک توافق اداری هستیم که باعث تقویت همکاری ما با سازمان جهانی بهداشت و سایر شرکای کلیدی ما در زمینه کنترل سرطان می‌شود.»

انتهای پیام/

آمانو برای چندمین بار بر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای تاکید کرد

برچسب ها: برجام ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
چه فرقی داره 1000بار هم آمانو تائید کنه گرانی و بیکاری که حل نشده .
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
برجام رو رها کنید
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
ما تا صد سال که هیچ تا قیامت پایبندیم
محمد
۱۸:۲۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
برجام بگونه ای تنظیم شده است که اگر طرف های مقابل ایران یا خود ایران تخلف کنند و طرف مقابل شکایت کند وضعیت تحریمها به قبل از برجام بر می گردد یعنی در هر حال این ایران است که مجازات می شود
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
چه خبر از پایبندی اروپا و آمریکا به برجام
راستی کدام نهاد بین المللی مسئول ارائه پایبندی آنها به برجام است
سیامک
۲۲:۵۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
آمریکا و کشور های اروپایی فقط به منافع خود پایبند خواهند بود نه به برجام
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
جه دستاوردی داشتی دولت تدبیر ما نیدونستیم