سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

تولید های زنجیره ای تاثیر مهمی برای توسعه کشاورزی دارد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگردنبال توسعه منطقه ای هستیم باید زنجیره تولید در کنار تولید شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در افتتاح یک واحد صنعتی کشمش پاک کنی در شهرک صنعتی سهند ملایر افزود: ایجاد این زنجیره تولید از مهاجرت و حاشیه نشینی شهرها جلوگیری می کند و ارزش افزوده ای اگر ایجاد می شود، در خود منطقه ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: خدماتی که قبل از تولید به صنایعی همچون خدماتی، غذایی و تبدیلی برمی گردد، باید در خود مناطق تولید ایجاد شود.

وی اظهار داشت: امروز قطب های جمعیتی و اقتصادی در کشور ایجاد شده که منابع و سرمایه های کشور را به سمت خود جلب کرده و معضلاتی همچون امنیتی و سیاسی را به وجود آورده است.

وی با اشاره به  ورود بخش خصوصی در حوزه کشاورزی همچون واحد صنعتی کشمش پاک کنی در ملایر افزود: در کنار این سرمایه گذاری ها و با ورود سرمایه گذاران دیگر فعالیت و خدمات جدید تعریف می شود.

حجتی با اشاره به ظرفیت ویژه انگور و کشمش خاطرنشان کرد: اگر انگور وابسته به تازه خوری و خام فروشی باشد، شاهد انواع خدمات و اشتغال هم در منطقه نیستیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی منجر به اشتغال پایدار، ایجاد ارزش افزوده، منشا توسعه و کاهش دغدغه باغدار می شود.

حجتی ادامه داد: امروز که تولید محصول انگور و کشمش افزایش پیدا کرده و بازارها توسعه یافته است باید این خدمات و واحدهای تولیدی و صنعتی و صنایع تبدیلی بیشتر ایجاد شود، در غیر اینصورت کشاورز با مشکل مواجه می شود.

وی ابراز امیدواری کزد: با اقدامات و سیاست های اتخاد شده در وزارت جهاد کشاورزی و اجرای طرح فراز و آبیاری نوین، بتوانیم این روند توسعه را ادامه دهیم.

حجتی به فعالیت های جهاد کشاورزی در اجرای طرح فراز در کشور اشاره و ارومیه و تاکستان را در اجرای این طرح پیشرو دانست و گفت: طرح فراز یا داربستی میزان تولید انگور را تا 2 یا سه برابر افزایش و کیفیت را ارتقا می دهد.

وی گفت: در حال حاضر این طرح در ملایر تا حدود 2 هزار هکتار اجرا شده که با توجه به حجم تولید باید از این میزان جلوتر باشد.

وی اظهار داشت: با مدیریت خوب منابع آب زا می توانیم تعادل بخشی به سفره های زیرزمینی را اجرا و بیش از میزان تولید کنونی، تولید داشته باشیم.

بهره برداری از چهار واحد صنعتی کشمش پاک کنی در ملایر

علی مروت ،مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر در ادامه با اشاره به اینکه چهار واحد صنعتی کشمش پاک کنی با اعتبار 65 میلیارد و 150 میلیون ریال در شهرستان ملایر بهره برداری شد،گفت: واحد صنعتی کشمش پاک کنی (امین معراجی فر) به نمایندگی از سه طرح دیگر در شهرک صنعتی سهند با اعتبار 17 میلیارد و 150 میلیون ریال افتتاح شد.

علی مروت امیری بیان کرد: ظرفیت تولید این واحد یک هزارو 200 تن در سال است که برای 15 تن اشتغال ایجاد کرده است.

وی مساحت این واحد صنعتی را 2 هزارو 800 مترمربع و زیربنای آن را یکهزارو 574 مترمربع عنوان کرد و افزود: این واحد صنعتی 15 میلیارد ریال از تسهیلات بانکی استفاده کرده است.

امیری ادامه داد: واحد صنعتی کشمش پاک کنی (جلال سبزیانی) با اعتبار 22 میلیارد و 500 میلیون ریال با اشتغالزایی 10 تن و ظرفیت تولید 2 هزار تن در سال به مساحت چهار هزارو 400 مترمربع و واحد صنعتی (رضا نصیری) با میزان سرمایه گذاری 12 میلیارد ریال و ظرفیت تولید یک هزار تن با اشتغالزایی 15 تن در زمینی به مساحت چهار هزارو 800 مترمربع در شهرک صنعتی سهند به طور همزمان افتتاح شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: علاوه بر این یک واحد صنعتی کشمش پاک کنی (مجید زهره وند) نیز با اعتبار 13 میلیارد و 500 میلیون ریال در زمینی به مساحت 2 هزارو 186 مترمربع در شهرک صنعتی شوشاب به طور همزمان به بهره داری رسید.

امیری افزود: این واحد صنعتی برای 11 تن اشتغال ایجاد کرده و ظرفیت تولید آن یک هزار تن کشمش در سال است.

طرح آبیاری نوین ملایر با حضور وزیر جهاد بهره برداری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان هم با اشاره به اینکه طرح آبیاری نوین در روستای آورزمان ملایر به نمایندگی از 2 هزار و 200 هکتار در سطح استان همدان بهره برداری شد ادامه داد:این طرح با روش آبیاری بارانی سیستم کلاسیک ثابت زیرزمینی و آبیاری نواری(تیپ) «عزیزالله ساکی» با اعتبار یک میلیارد و 39 میلیون ریال در بخش سامن ملایر بهره برداری شد.

منصور رضوانی جلال  اظهار داشت: این طرح در 51 هکتار اجرا شده است و منبع تامین آب آن از طریق یک حلقه چاه عمیق با آبدهی 20 لیتر در ثانیه انجام می شود.

وی با بیان اینکه الگوی کشت این طرح کلزا، یونجه و گندم است افزود: این طرح از اعتبارات ملی آبیاری تحت فشار استفاده کرده است.

رضوانی جلال ادامه داد: این طرح با هدف صرفه جویی در مصرف آب، جلوگیری از هدر رفت آب در مسیرهای انتقال و توزیع و افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی اجرا شده است.

وی اظهار داشت: در سطح استان همدان 147 هزار هکتار آبیاری نوین اجرا شد که 37 هزار هکتار آن در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

گفتنی است؛ این شهرستان سالیانه قادر به تولید بیش از 40 هزار تن کشمش است که از نظر تولید رتبه دوم کشور را دارد.

انتهای پیام/ج

تولید های زنجیره ای تاثیر مهمی برای توسعه کشاورزی دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.