سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مشهد:

شیعه آمریکایی و انگلیسی به اسلام بدون دردسر اعتقاد دارند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شیعه آمریکایی و انگلیسی از احکام اسلام تنها به مطهرات و نجاسات بسنده می‌کنند و اعتقادی به جهاد و ایثار و شهادت ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای انقلاب فرهنگی عالی انقلاب فرهنگی در همایش "شیعه انگلیسی؛ به نام شیعه، به کام دشمن" در مشهد گفت: براساس تجربه تاریخی انگلیسی‌ها در کشور‌های مقصد به صورت مستقیم با مذهب مقابله نمی‌کنند بلکه تلاش می‌کنند دین و مذهب کشور مقصد را در راستای اهداف خود به کار بگیرند.

وی افزود: ولایتی‌های بی دین اصطلاحی است که در فرمایشات امام راحل  به آن اشاره شده و منظور افرادی است که حاضر نیستند در راه دین از جان و مال خود بگذرند؛ این افراد عموما ساکت هستند و موضع گیری نمی‌کنند، اما در برخی لحظات موضع گیری‌های کمرشکنی دارند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به این مسئله که براساس فرمایش امام راحل ولایتی‌های بی دین در عمل صفر هستند گفت: نمونه این مسئله را در قیام سیدالشهدا (ع) نیز شاهد هستیم؛ لشگری ۱۰۰ هزار نفری ابتدای مهیای نبرد بود، اما در نهایت از آن لشگر فقط ۷۰ نفر باقی ماندند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  اظهار داشت: شیعه آمریکایی و انگلیسی به یک اسلام ساده و بدون دردسر اعتقاد دارند و از احکام اسلام تنها به مطهرات و نجاسات بسنده می‌کنند و اعتقادی به جهاد و ایثار و شهادت ندارند.


وی  با اشاره به اینکه تز جدایی دین از سیاست یکی دیگر از ایده‌های محوری شیعه انگلیسی است تصریح کرد: آن‌ها راحت طلب و عافیت پرست هستند و مسائل را نیز توجیه می‌کنند و به اسم تقیه وارد عرصه عمل نمی‌شوند.
 

رحیم پور ازغدی با انتقاد از تز جدایی دین از سیاست نیز اظهار داشت: اصل غیبت نیز براساس موانع سیاسی صورت گرفته و اینکه برخی عنوان می‌کنند نیمه شعبان را سیاسی نکنید نیز قابل انتقاد است، زیرا مبنای ظهور، گسترش عدالت و مبارزه با ظلم و فساد است.

وی افزود: اقتدای به ائمه اطهار مظهر و مبدا مسئولیت است، اما برخی گمان می‌کنند اینکه بگویند یا حسین (ع) و یا حسن (ع) کفایت می‌کند و یا اینکه تصور می‌کنند می‌توان هر گناهی را صورت داد و صرفا با اشک ریختن برای ائمه (ع) تمامی این گناهان را پاک کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شیعه واقعی باید همواره اصل امر به معروف و نهی از منکر را صورت دهد در حالی که شیعه لندنی به این مسئله اعتقادی ندارد؛ شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی که نماد آن را در وهابیت و داعش مشاهده کردیم حاضر به دفاع از اسلام نیستند و در مقابل کفر و اسرائیل سر خم کرده و خائن به اسلام و توحید هستند.

انتهای پیام//ف.م
 
 
 
 

شیعه آمریکایی و انگلیسی اعتقادی به جهاد و ایثار و شهادت ندارند

 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.